25.10.2010

Prezent na urodziny

W 15. rocznicę obecności E.Leclerc w Polsce, sieć wykupiła niemieckiego konkurenta.

W grudniu ubiegłego roku UOKiK wydał zgodę na wykupienie przez E. Leclerc wszystkich 25 sklepów Billa w Polsce, należących do niemieckiej sieci REWE. Miesiąc później sieć hipermarketów z Francji stała się właścicielem spółki Billa Polska (przekształconej w Poznalec Sp. z o.o.) oraz nowych placówek o łącznej powierzchni 37 788 m2.

Pan Michel-Edouard Leclerc, syn legendarnego założyciela francuskiego stowarzyszenia handlowców.

Michel-Edouard Leclerc, współprzewodniczący stowarzyszenia ACDLec zrzeszającego właścicieli sklepów E.Leclerc, syn założyciela sieci.

- Dzięki przejęciu sieci Billa i przeobrażeniu sklepów, E.Leclerc dotrze ze swoją ofertą do blisko czterystu tysięcy nowych klientów w dwudziestu miastach Polski. - mówi Michel-Edouard Leclerc - Jest to dobra wiadomość zarówno dla klientów, którzy chętnie głosują na nas swoimi portfelami, jak i dla nas, bo to kolejna udana inwestycja E.Leclerc w Polsce.

Sieć E.Leclerc w tym roku świętuje piętnastolecie obecności w Polsce. Jest ona stowarzyszeniem niezależnych handlowców, co oznacza, że każdy sklep ma swojego właściciela. Po raz pierwszy w Polsce takie stowarzyszenie przejęło tzw. sieć zintegrowaną (Billa Polska) i przekształca ją w niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa.

- Nieskrępowany korporacyjnymi procedurami właściciel może także lepiej dopasowywać się do lokalnych potrzeb, na przykład wprowadzając do oferty regionalne produkty, które klienci cenią i do których przywykli - dodaje Michel-Edouard Leclerc.

Rebranding w sklepach E.Leclerc to, poza zmianą kolorystyki, węższe alejki, dodatkowe regały, a także całe działy, których do tej pory nie było: tekstylny, z artykułami przemysłowymi i tzw. sezonowymi. Nowa aranżacja wnętrz i lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów przekłada się na wzrost obrotów. W wyniku rebrandingu są one wyższe (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym) od 40 do 120 proc. po miesiącu funkcjonowania.

Sieć E.Leclerc zapoczątkował niewielki dyskont spożywczy założony w Bretanii w 1949. Kilka lat później pod szyldem firmy powstał pierwszy hipermarket. Dziś E.Leclerc to 600 marketów na terenie całej Europy. Od 1979 sieć inwestuje także w stacje benzynowe, których prowadzi 480, z czego 10 w Polsce. Billa obecna była w Polsce od 19 lat, prowadziła 25 sklepów.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora