Redan podsumowuje trzeci kwartał
Spółka zajmująca się rozwojem sieci Top Secret i Troll nie może w tym roku narzekać na złe wyniki. Po trzech kwartałach tego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. w porównaniu do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosły 222 mln. zł. Szacunkowa wartość marży handlowej Grupy wzrosła o 20 proc.
- Trzeci kwartał zakończyliśmy wzrostami sprzedaży i marży handlowej, zarówno w dyskontowym, jak i modowym sektorze naszej działalności. Wypracowane od początku roku poziomy sprzedaży i marży są zgodne z naszymi oczekiwaniami i utwierdzają nas w przekonaniu, że osiągniemy zaplanowany na ten rok wynik - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu spółki Redan.
Największe przychody ze sprzedaży osiągnęła działająca na rynku dyskontowym sieć Textilmarket. Po trzech kwartałach bieżącego roku wypracowała 117,1 mln przychodów ze sprzedaży, co oznacza ponad 20 proc. wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Jednocześnie wolumen marży handlowej zwiększył się o 23 proc. Co ważne dla wyników rośnie także sprzedaż w sklepach porównywalnych – w ciągu trzech kwartałów tego roku o 4 proc. Redan zamierza w dalszym ciągu rozwijać swoją sieć sklepów dyskontowych, która od początku roku powiększyła się o ponad 30 nowych punktów.
Na rynku modowym Grupa Redan konsekwentnie realizuje strategię budowy sklepów multibrandowych Top Secret&Friends. Obecnie jest ich już ponad 20 w największych miastach w Polsce. Ich rozwój w całości zrekompensował zamknięte w zeszłym roku sklepy monobrandowe Trolla. Łącznie w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2010 r. na rynku modowym w Polsce Grupa Redan zrealizowała taki sam poziom obrotów jak w roku poprzednim, czyli ponad 93 mln zł.
- Kluczowe znaczenie dla osiąganych na rynku modowym wyników ma przede wszystkim wolumen marży handlowej. Od początku roku wzrósł on o 24 proc., co bezpośrednio przekłada się na poprawę realizowanych wyników. W sklepach porównywalnych przychody zwiększyły się zaś o ponad 2 proc. Dobrze rozwijała się także sprzedaż poza granicami Polski: wzrosła o ponad 23 proc. - mówi Bogusz Kruszyński.
W portfolio Grupy Redan znajduje się marka dyskontowa Textilmarket i rozwijane we franczyzie sieci sklepów Top Secret i Troll oraz multibrandowy Top Secret&Friends. Spółka zarządza ponad 400 sklepami w kraju i za granicą.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.