McDonald’s wjeżdża na brytyjskie autostrady

Brytyjski oddział McDonald's w trzecim kwartale zwiększył zysk netto o 10 proc. i zarobił 1,39 mld dolarów (883 mln funtów).
Czwartek
28.10.2010
Szefowie sieci na Wyspach dogadali się ze spółką Roadchef, operatorem Miejsc Obsługi Podróżnych przy drogach szybkiego ruchu.
 

Franczyzowy gigant otworzy przy brytyjskich autostradach 10 restauracji. Zastąpią one punkty sieci Wimpy, która do tej pory współpracowała z Roadchef, jednym z trzech największych operatorów Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) w Wielkiej Brytanii. MOP-y to wydzielone w pasie drogowym tereny wyposażone w miejsca postojowe dla pojazdów wraz z zapleczem restauracyjnym.

Współpraca zaplanowana jest na nadchodzące dwie dekady. W ciągu kolejnych dwóch lat na przekształcenie pierwszych dziesięciu punktów Wimpy w restauracje McDonald's zostanie wydanych 12 milionów funtów. Dzięki porozumieniu firm na Wyspach powstanie 400 miejsc pracy.

Roadchef zatrudnia 2 tys. osób w 19 placówkach w Wielkiej Brytanii. Przedstawiciele sieci liczą, że umowa z McDonald's pozwoli na wzrost zysku operacyjnego o 13 proc. w przyszłym roku. Na wymierne korzyści z podpisania umowy liczą również brytyjscy szefowie kanapkowego giganta.

- Chcemy przyspieszyć rozwój McDonald's wokół brytyjskich autostrad. Będziemy też otwierać własne placówki. Jeszcze w grudniu pojawią się cztery nowe punkty typu McDrive - mówi Jill McDonald, prezes McDonald's United Kingdom.

Informacja o współpracy z Roadchef została podana podczas ogłaszania wyników finansowych McDonald's za trzeci kwartał 2010. Okazały się one lepsze niż prognozowano. Brytyjski oddział międzynarodowej sieci zwiększył zysk netto o 10 proc. i zarobił 1,39 mld dolarów (883 mln funtów). W tym czasie sprzedaż w restauracjach istniejących minimum jeden rok wzrosła o 5,3 proc. w Stanach Zjednoczonych, 4,1 proc. w Europie i 8,1 proc. w pozostałych regionach świata, w których sieć jest obecna.

W Polsce punkty przy krajowych arteriach komunikacyjnych należą do istotnych lokalizacji McDonald's. Ze względu na słabo rozwiniętą sieć autostrad trudno jednak jeszcze mówić o współpracy firmy z polskimi MOP-ami, które jak na razie tworzone są głównie przez sieci stacji paliw.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz