07.11.2001

Midas – gwarancja sukcesu

W Stanach Zjednoczonych wraz z rozkwitem rynku motoryzacyjnego rozpoczął się rozwój sieci stacji serwisowych Midas

W roku 1956, w Stanach Zjednoczonych wraz z dynamicznym rozwojem rynku motoryzacyjnego narodziła się potrzeba zbudowania stacji serwisowych, które w krótkim czasie gwarantowałyby wysoki standard obsługi samochodów, przy zachowaniu wysokiego poziomu wykonanej pracy.

Jako pierwszy zdał sobie sprawę ze skali zapotrzebowania na usługi serwisowe, zwłaszcza w zakresie wymiany tłumików Nate H. Sherman, założyciel pierwszej stacji serwisowej Midas. Wpadł on na pomysł, aby na jednej stacji zaoferować tłumiki do wszystkich marek i modeli, zapewniając przy tym wymianę w trzydzieści minut bez wcześniejszego umawiania.

Pierwsza stacja została otwarta w 1956 roku w Macon w USA. Wybór nazwy sieci, pochodzący od legendarnego króla Midasa który swoim dotykiem zamieniał wszystko w złoto, okazał się trafny. Koncepcja szybkich napraw samochodów, bez zapisów, zainicjowana przez MIDAS rozwijała się w dużym tempie również w innych krajach, w latach 60-tych w Kanadzie, Australii i Meksyku, a następnie w latach 70-tych w Europie. Obecnie sieć stacji Midas działa na 4 kontynentach i w 21 krajach m.in. Kanadzie, Australii, Arabii Saudyjskiej, Polsce, Francji, Austrii, Włoszech, Szwajcarii, Hiszpanii oraz Belgii, posiada ponad 3 tysiące stacji, z czego około 520 w Europie.

MIDAS jest obecny w Polsce od października 1997 roku, kiedy to została otwarta w Warszawie pierwsza, pilotażowa stacja szybkiej obsługi samochodów.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Maciej Golnowski

dziennikarz