15.11.2010

Polska Wschodnia przede wszystkim

O kierunkach rozwoju Intermarché i warunkach przystąpienia do sieci opowiada Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów.

Jaką strategię rozwoju mają Muszkieterowie względem sieci supermarketów Intermarché?
Interesują nas miasta powyżej sześciu tysięcy mieszkańców na terenie całej Polski. Chcemy pozyskać możliwie jak najwięcej gruntów pod przyszłe sklepy spożywcze. Najbardziej atrakcyjna jest dla nas Polska Wschodnia, jednak nie rezygnujemy z ekspansji w pozostałych regionach kraju. W odróżnieniu od dotychczasowych działań chcemy, aby sklepy Intermarché pojawiły się na szerszą skalę w galeriach handlowych. Tylko w ostatnich miesiącach podpisaliśmy umowy na wynajem powierzchni w Galerii Leszno, Galerii Victoria w Wałbrzychu oraz Galerii Twierdza w Zamościu. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi partnerami.

Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów.

Marek Feruga pełni funkcję szefa Grupy Muszkieterów od początku 2010 roku. Jest też jednym z pierwszych franczyzobiorców sieci Intermarché w Polsce.

Jakie warunki trzeba spełnić, by przystąpić do sieci jako franczyzobiorca?
Koszt inwestycji w supermarket Intermarché wynosi minimum 500 tys. zł. Franczyzobiorcy samodzielnie zarządzają swoimi sklepami w oparciu o wspólne zasady systemu. Każdy supermarket to odrębna spółka z o.o. z rodzinnym kapitałem. Franczyzobiorca otrzymuje od Grupy Muszkieterów wsparcie merytoryczne, m.in. doradztwo prawne i logistyczne, wiedzę niezbędną do uruchomienia sklepu oraz dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej. Odbywa również półroczne szkolenie przygotowujące do prowadzenia supermarketu. Po dwóch latach współpracy franczyzobiorca może kupić udziały spółki Muszkieterów, zyskuje też prawo do otwarcia kolejnych supermarketów w Polsce. Jako franczyzobiorców preferujemy pary w wieku 25-50 lat, które gwarantują, że supermarket będzie biznesem rodzinnym. Za atut uważamy również doświadczenie w handlu.

Rozmawiał (gum)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0