Travel-Point nie boi się podwyżek

- Zamieszanie wokół ostatnich upadłości na pewno nie sprzyja wizerunkowi biur podróży. Podniesienie gwarancji ubezpieczeniowych przyniesie wzrost zaufania klientów - uważa Tomasz Rybak, menedżer ds. rozwoju sieci Travel-Point.
Czwartek
18.11.2010
Podwyżka cen gwarancji ubezpieczeniowych powinna uspokoić medialny szum wokół ostatnich upadłości biur podróży.
 

Sytuacja dotyczy przygotowanej przez Ministerstwo Finansów drastycznej podwyżki gwarancji ubezpieczeniowych dla firm organizujących samolotowe wycieczki zagraniczne. Według projektu rozporządzenia, gwarancje wzrosną z obecnych 6 do 18 procent wartości rocznego obrotu biura podróży. W myśl prawa, organizatorzy wyjazdów w przypadku niewypłacalności są zobowiązani do zapewnienia klientom szybkiego powrotu do domu, a także zwrotu wszystkich zaliczek. Radykalny wzrost gwarancji może doprowadzić do tego, że niektóre biura podróży mogą mieć problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Jednak przedstawiciele firmy Travel-Point optymistycznie patrzą w przyszłość.

- Podwyżka jest procentowa, co oznacza że dotknie ona wszystkie biura w takim samym stopniu. Może to spowodować, że słabsi gracze nie wytrzymają obciążenia i wypadną z rynku - mówi Tomasz Rybak, menadżer ds. rozwoju firmy Travel-Point. - Trzeba jednak pamiętać, że wzrost cen wycieczek podyktowany jest bezpieczeństwem turystów oraz zmniejszeniem skutków ewentualnej upadłości biura, dlatego powinien być dobrze odebrany przez klientów.

Internetowe Centrum Rezerwacji Turystycznej, które jest właścicielem marki Travel-Point, działa na rynku od ponad dwóch lat. W sieci działa obecnie osiem biur podróży, a już niebawem dołączą do nich dwa kolejne, które zostaną otwarte w Słupsku i Brodnicy.

W ramach współpracy franczyzobiorca otrzymuje zintegrowany system informatyczny wraz z podstroną informacyjną oraz adresem mailowym. Dzięki podpięciu adresu mailowego pod indywidualną wyszukiwarkę ofert, zapytania i rezerwacje dokonywane drogą elektroniczną, spływają bezpośrednio do partnera. Franczyzodawca przygotowuje także projekty banerów reklamowych oraz pomaga w różnego rodzaju kampaniach marketingowych.

- Powierzchnia placówki zależy od uwarunkowań danego miasta - tłumaczy Tomasz Rybak - i tak najmniejsza ma 15, a największa 90 m2. Wybór lokalu należy do franczyzobiorców, ponieważ to oni najlepiej orientują się w realiach konkretnego miasta bądź regionu. Oczywiście badamy podaną lokalizację pod kątem nasilenia konkurencji oraz wielkości ruchu.

Głównym obszarem działalności firmy Travel-Point jest sprzedaż wycieczek zagranicznych i polskich touroperatorów. W ofercie znajdują się także bilety lotnicze i autokarowe. Firma zajmuje się również sprzedażą ubezpieczeń turystycznych. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu w branży turystycznej, możliwa jest pełna obsługa klienta poprzez stronę internetową, która umożliwia przeprowadzenie całego procesu rezerwacji, począwszy od wyszukania oferty po sfinalizowanie rezerwacji, bez konieczności wychodzenia klienta z domu.

Firma Travel-Point posiada jedną placówkę własną oraz siedem franczyzowych. Kolejne punkty zostaną otwarte w Słupsku oraz w Brodnicy.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Pensjonat - warto czy nie?

MOrres, pensjonatów jest pewnie wiele nad morzem, ale jeśli masz pomysł, dobrą miejscówkę i wiesz, jak się wyróżnić spośród tłumu, to mylsę że warto spróbować...

4 wypowiedzi
ostatnia 23.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam czy jest możliwość wycofania pieniędzy ? wczoraj zarezerwowałem samochód w tej firmie GLOBAL. zmieniłem plany a samochód rezerwowałem na 03 sierpnia,rezerwacji...

31 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Spływy kajakowe - czy warto zainwestować?

Mam działkę przy nabrzeżu rzeki i myślałem kupić parę kajaków i organizować spływy kajakowe, coś w tym stylu: Spływy kajakowe Skrwa. Czy trzeba do tego celu...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Pensjonat - warto czy nie?

więcej o Janluka tu. Również ciekawy temat

4 wypowiedzi
ostatnia 04.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Global rent a car to masakryczny przekret!!! Mnie zrobili tak samo w bambucho. Podrozwalismy 21go czerwca 2018. Dali samochod nie taki jak zamawiany, a po odbior to juz nie...

31 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Czy ktos z Panstwa mial problem z firma customercare@global-rent-a-car.pl wynajmujaca auta na lotnisku w Gdansku? Otrzymalem inne auto niz zamowilem, auto bylo nie umyte, a...

31 wypowiedzi
ostatnia 01.07.2018
Nowa marka hotelowa wchodzi do Polski

Rzeczywiście jakoś to do mnie nie przemawia color switch game

2 wypowiedzi
ostatnia 28.06.2018
Czy warto prowadzić biuro podróży?

Moim zdaniem biuro podróży to zawsze dobry interes, zapotrzebowanie na takie usługi z roku na rok jest co raz większe, co raz więcej ludzi nie chce siedzieć w domu tylko...

34 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018