18.11.2010

Travel-Point nie boi się podwyżek

Podwyżka cen gwarancji ubezpieczeniowych powinna uspokoić medialny szum wokół ostatnich upadłości biur podróży.

Sytuacja dotyczy przygotowanej przez Ministerstwo Finansów drastycznej podwyżki gwarancji ubezpieczeniowych dla firm organizujących samolotowe wycieczki zagraniczne. Według projektu rozporządzenia, gwarancje wzrosną z obecnych 6 do 18 procent wartości rocznego obrotu biura podróży. W myśl prawa, organizatorzy wyjazdów w przypadku niewypłacalności są zobowiązani do zapewnienia klientom szybkiego powrotu do domu, a także zwrotu wszystkich zaliczek. Radykalny wzrost gwarancji może doprowadzić do tego, że niektóre biura podróży mogą mieć problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Jednak przedstawiciele firmy Travel-Point optymistycznie patrzą w przyszłość.

Tomasz Rybak, Menedżer ds. rozwoju sieci Travel-Point

- Zamieszanie wokół ostatnich upadłości na pewno nie sprzyja wizerunkowi biur podróży. Podniesienie gwarancji ubezpieczeniowych przyniesie wzrost zaufania klientów - uważa Tomasz Rybak, menedżer ds. rozwoju sieci Travel-Point.

- Podwyżka jest procentowa, co oznacza że dotknie ona wszystkie biura w takim samym stopniu. Może to spowodować, że słabsi gracze nie wytrzymają obciążenia i wypadną z rynku - mówi Tomasz Rybak, menadżer ds. rozwoju firmy Travel-Point. - Trzeba jednak pamiętać, że wzrost cen wycieczek podyktowany jest bezpieczeństwem turystów oraz zmniejszeniem skutków ewentualnej upadłości biura, dlatego powinien być dobrze odebrany przez klientów.

Internetowe Centrum Rezerwacji Turystycznej, które jest właścicielem marki Travel-Point, działa na rynku od ponad dwóch lat. W sieci działa obecnie osiem biur podróży, a już niebawem dołączą do nich dwa kolejne, które zostaną otwarte w Słupsku i Brodnicy.

W ramach współpracy franczyzobiorca otrzymuje zintegrowany system informatyczny wraz z podstroną informacyjną oraz adresem mailowym. Dzięki podpięciu adresu mailowego pod indywidualną wyszukiwarkę ofert, zapytania i rezerwacje dokonywane drogą elektroniczną, spływają bezpośrednio do partnera. Franczyzodawca przygotowuje także projekty banerów reklamowych oraz pomaga w różnego rodzaju kampaniach marketingowych.

- Powierzchnia placówki zależy od uwarunkowań danego miasta - tłumaczy Tomasz Rybak - i tak najmniejsza ma 15, a największa 90 m2. Wybór lokalu należy do franczyzobiorców, ponieważ to oni najlepiej orientują się w realiach konkretnego miasta bądź regionu. Oczywiście badamy podaną lokalizację pod kątem nasilenia konkurencji oraz wielkości ruchu.

Głównym obszarem działalności firmy Travel-Point jest sprzedaż wycieczek zagranicznych i polskich touroperatorów. W ofercie znajdują się także bilety lotnicze i autokarowe. Firma zajmuje się również sprzedażą ubezpieczeń turystycznych. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu w branży turystycznej, możliwa jest pełna obsługa klienta poprzez stronę internetową, która umożliwia przeprowadzenie całego procesu rezerwacji, począwszy od wyszukania oferty po sfinalizowanie rezerwacji, bez konieczności wychodzenia klienta z domu.

Firma Travel-Point posiada jedną placówkę własną oraz siedem franczyzowych. Kolejne punkty zostaną otwarte w Słupsku oraz w Brodnicy.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora