Alior Bank wierzy we franczyzę

Franczyzodawca pomaga finansowo w przygotowaniu każdego punktu, m.in. gwarantuje zakup i montaż reklam oraz wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, sprzętu i platformy IT, współpracę z oddziałami własnymi banku, szkolenia dla partnerów i pracowników.
Poniedziałek
22.11.2010
Co miesiąc przybywa 10 nowych placówek partnerskich Alior Banku. Nabór na kontrahentów wciąż trwa.
 

Istniejący od dwóch lat Alior Bank rozwinął sieć swoich oddziałów partnerskich do 96 w całej Polsce. Przychody zrealizowane we współpracy z partnerami wzrosły w 2010 roku o 18 procent, a także zwiększył się odsetek pozytywnie rozpatrzonych wniosków kredytowych.

– Globalny kryzys miał niebagatelny wpływ na banki w Polsce. Ciężko w niepewnych czasach planować rozwój tak ważnego projektu, jak tworzenie placówek partnerskich. Każda fuzja bądź przejęcie w tej branży zwiększa dodatkowo niepewność wśród partnerów innych banków – mówi Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Bank. – Jednak przyszłość rozwoju projektów franczyzowych w sektorze bankowym jest według mnie optymistyczna, przede wszystkim ze względu na poprawę koniunktury w tym sektorze. Żaden bank nie zbuduje wystarczającej ilości placówek własnych, a jeśli już, to ogromnym kosztem. Współpraca z zewnętrzną siecią placówek partnerskich to optymalna forma zapewnienia sprzedaży usług i produktów – wyjaśnia Tauber.

Koszt uruchomienia oddziału dla przyszłego partnera wynosi 20-25 tys. zł. Kwota ta nie obejmuje wydatków poniesionych na remont, czy adaptację budowlaną lokalu. Franczyzodawca nie przewidział opłaty wstępnej i bieżącej. Pomaga też finansowo w przygotowaniu każdego punktu, m.in. gwarantuje zakup i montaż reklam oraz wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, sprzętu i platformy IT, współpracę z oddziałami własnymi banku, szkolenia dla partnerów i pracowników oraz wsparcie specjalnego zespołu analityków do obsługi wniosków kredytowych. Oprócz tego, bank organizuje kampanie marketingowe, a także dostarcza materiały reklamowe oraz pakiety promocyjne. Każda placówka ma możliwość zwrotu poniesionych nakładów na marketing lokalny do wysokości 3 tys. zł rocznie. Działające już punkty osiągają rentowność mniej więcej po 3-8 miesiącach współpracy z bankiem.

– Nie szukamy franczyzobiorców w miejscowościach, gdzie jest już oddział własny banku. Natomiast nie mamy żadnych sztywnych wymagań co do wielkości danego miasta czy gminy. Zawsze wychodzimy z założenia, że partner lokalny przemyślał swoją decyzję i będzie działał tam, gdzie uzna to za opłacalne, my zaś będziemy go w tym wspierać – deklaruje Tauber.

Placówki partnerskie obsługują klientów indywidualnych w obszarze obrotu gotówkowego, zakładania kont osobistych i lokat, oferują produkty kredytowe: pożyczkę gotówkową, limit odnawialny oraz limit w rachunku karty kredytowej.

– Obecne zmiany we współpracy z partnerami dotyczą zwiększania dostępnych w placówkach produktów bankowych. Techniczne zasady współpracy między bankiem, a partnerami pozostają niezmienione, co naszym zdaniem daje bezpieczeństwo biznesowe partnerom – mówi dyrektor ds. rozwoju sieci banku. Docelowo punkty partnerskie mają mieć w swojej ofercie te same produkty i usługi, co oddziały.

Alior Bank to ogólnopolski bank uniwersalny, obsługujący wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów: detalicznego i biznesowego. Uzyskał rentowność operacyjną w 22. miesiącu działalności, siedem miesięcy wcześniej niż zakładano w biznes planie. Obecnie zatrudnia ponad 3,2 tys. osób.

(mip)


Miłosława Pejda-Rabij