Głównym obszarem działalności Fabryki Pizzy jest Kraków, gdzie firma ma obecnie trzy placówki.
Piątek
19.11.2010
Krakowska sieć pizzerii rozpoczyna rozwój we franczyzie.
 

Fabryka Pizzy powstała w 2000 roku. W jej menu, oprócz pizzy, znajdują się tradycyjne dania kuchni włoskiej: makarony, gnocchi, sałatki i desery. Oferta cały czas jest poszerzana i uzupełniana daniami sezonowymi. Jak na razie głównym obszarem działalności Fabryki Pizzy jest Kraków, gdzie firma ma obecnie trzy placówki – dwie własne i jedną franczyzową.

- Pomysł rozwijania sieci restauracji poprzez franczyzę zrodził się już kilka lat temu, postanowiliśmy jednak zaczekać z jego wdrożeniem. Nie chcieliśmy uczyć się na błędach kosztem naszych franczyzobiorców. Obserwowaliśmy rynek i analizowaliśmy zachodzące na nim zmiany. Tworząc nasz system bazowaliśmy też na dziesięcioletnim doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia naszych lokali - mówi Małgorzata Sroka head manager z Fabryki Pizzy.

Na mapie planowanych otwarć pojawiają się na razie największe miasta Polski: Wrocław, Poznań, czy Warszawa.

- Do końca roku w Krakowie powstanie jeszcze jedna Fabryka Pizzy, a już w 2011 do sieci dołączą dwa lokale w Warszawie. Chcielibyśmy, żeby do końca przyszłego roku sieć powiększyła się o co najmniej 10 restauracji franczyzowych - mówi Małgorzata Sroka.

Osoby zainteresowane otwarciem własnej Fabryki Pizzy powinny przygotować się na inwestycję w wysokości ok. 250-400 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł, a opłata miesięczna to 2 tys. zł oraz 2 proc. od obrotu.

- Szukamy ludzi, którzy w gastronomii i samej Fabryce Pizzy widzą coś więcej niż tylko czysty biznes - mówi Sroka. - W zamian otrzymają od nas wiedzę i wsparcie na każdym etapie działalności. Nie oczekujemy jednak, że ktoś zainteresuje się naszą ofertą bez liczenia na konkretne zyski. Dlatego wdrażamy systemy już sprawdzone dające wymierne korzyści oraz pozwalające utrzymać jakość i jednocześnie kontrolować koszty.

(mak)


Magdalena Krocz