03.12.2010

Czy pojawi się nowa sieć franczyzowa?

Spółka Advadis, prowadząca hurtownie napojów alkoholowych, zapowiada rozwój sieci sklepów detalicznych.

Spółka jest właśnie w trakcie restrukturyzacji, która ma rozwiązać jej problemy finansowe. Jednym z działań, które mają wpłynąć na poprawę sytuacji firmy są plany budowy sieci sklepów detalicznych działających we franczyzie. Sieć miałaby powstać na bazie dotychczasowych odbiorców detalicznych hurtowni. Jej stworzenie ma poprawić płynność finansową Advadisa, zwiększyć osiągane limity dostaw i uzyskiwane marże.

Butelki z winem.

Advadis to spółka łącząca pod swoim logo 29 hurtowni zajmujących się dystrybucją napojów alkoholowych.

- Chciałbym, aby udział sprzedaży detalicznej stanowił połowę całkowitych obrotów Advadisa. Dość poważnie rozważamy możliwość współpracy z małymi sklepami na zasadach franczyzy. Na razie myślimy o utworzeniu sieci 1 tys. takich sklepów. Powstawałyby głównie na terenach wiejskich i wokół większych miast. Uznaliśmy, że warunkiem sine qua non dla sklepów zainteresowanych wejściem do sieci będzie posiadanie koncesji na sprzedaż alkoholi. Ze wstępnej ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród sklepikarzy, wynika że zainteresowanie jest spore. Taka działalność przyniosła by nam oprócz podstawowej działalności dodatkowe obroty rzędu 30 mln zł miesięcznie już po dwóch latach - mówi Adam Brodowski, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej i akcjonariusz Advadisa.

Advadis to spółka łącząca pod swoim logo 29 hurtowni zajmujących się dystrybucją napojów alkoholowych. Głównym obszarem działalności firmy są tereny południowo-zachodniej Polski. Advadis dostarcza towar do 12 tys. sklepów na terenie całego kraju.

(mak)