W 2010 roku sieć Netto otworzyła 30 sklepów.
Sobota
11.12.2010
Ponad 200 placówek własnych i żadnej franczyzowej. Jak franczyza może pomóc dużym sieciom?
 

Netto, sieć sklepów spożywczych, uruchomiła w mijającym tygodniu 212. placówkę własną. Znajduje się ona w liczącym 12 tys. mieszkańców Nowym Mieście Lubawskim w woj. warmińsko-mazurskim. Nowy market pozwala marce Netto zamknąć rok 30 otwarciami, czyli zgodnie z planem. Wszystkie punkty działające w sieci są jednostkami własnymi.
- Nie planujemy rozwoju przez franczyzę, bo według nas łatwiej jest dbać o standardy sieci i zarządzanie personelem w sklepach własnych – mówi Sławomir Nitek, wicedyrektor firmy.

Podstawą każdego systemu franczyzowego jest podręcznik operacyjny, swoista "Biblia franczyzobiorcy", która nie tylko pomaga odnieść sukces, ale również pozwala na zachowanie wysokich standardów. Ponadto jakość obsługi klienta oraz jakość sprzedawanych towarów lub świadczonych usług franczyzodawca monitoruje poprzez regularne badania przeprowadzane przez tajemniczego klienta. Dzięki temu partnerzy sieci wiedzą, na podstawie otrzymanych raportów po zrealizowanym badaniu, co należy zmienić w ich placówce – czy personel wywiązuje się ze swoich obowiązków i czy klient jest zadowolony. Jeśli kontrola wykazuje braki dotyczące na przykład niewiedzy sprzedawców na temat asortymentu, franczyzobiorca będzie mógł wysłać ich na szkolenie organizowane przez franczyzodawcę.

- W branży sklepów dyskontowych obserwujemy dwie strategie rozwoju – własnej sieci sklepów oraz sieci sklepów funkcjonujących w systemie franczyzowym. Strategia rozwoju własnych sklepów generuje nam koszty administracyjne, które możemy znacznie obniżyć rozwijając sieć we franczyzie. Dodatkowo system franczyzowym umożliwi nam szybsze osiągniecie określonej liczby placówek na obszarze całego kraju. Jeśli zaś chodzi o standardy dotyczące jakości świadczonych usług, są one utrzymywane na jednakowym poziomie, bez względu na obraną strategię rozwoju – komentuje Michał Brzemiński, analityk, doradca we franczyzie PROFIT system.

(dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.