Poleć stronę: Usługi dla biznesu 2010
Adresat *
wpisz adres email odbiorcy
Nadawca *
wpisz adres email nadawcy
Wiadomość
możesz dopisać coś do wysyłanej wiadomości

31.12.2010

Usługi dla biznesu 2010

Właściciele przedsiębiorstw, aby zminimalizować koszty działalności, coraz częściej zlecają niektóre usługi firmom zewnętrznym. Korzysta na tym branża usług dla biznesu.

Jeszcze na początku transformacji ustrojowej niemalże każdą czynność związaną z funkcjonowaniem firmy biznesmeni musieli wykonywać sami lub z pomocą swoich pracowników. Obecnie na rynku działają tysiące firm wyspecjalizowanych w pomocy przy prowadzeniu firmy. Oczywiście, za opłatą. Przedsiębiorcy mogą więc korzystać z usług firm księgowych, zaopatrzeniowych, mogą wynająć swoje biuro w innej firmie, a reklamowanie przedsiębiorstwa powierzyć specjalistom. Jeśli trzeba, mogą się także zwrócić do fachowców o pomoc w pozyskaniu funduszy unijnych na rozwój firmy. Przedsiębiorcy przyznają, że korzystanie z firm świadczących różnorakie usługi ułatwia i często skraca czas poświęcany na obsługę własnej firmy.

Zdjęcie punktu systemu Leadership  Management Polska

Usługą najczęściej zlecaną przez właścicieli firm jest outsourcing kadr i płac.

– Do rozwoju naszej branży w ostatnim czasie przyczyniło się również spowolnienie gospodarcze. Firmy, by zminimalizować koszty działalności, zaczęły zwracać się ku outsourcingowi, czyli zlecaniu innym tego, czego sami nie mogą zrobić szybciej i taniej. Outsourcing usług biurowych staje się coraz powszechniejszy, punkty MBE dobrze wpisują się ze swoją ofertą w tę niszę rynkową – mówi Izabela Partyka, konsultant ds. rozwoju sieci Mail Boxes Etc.

W 2009 roku wzrosło zainteresowanie outsourcingiem wśród polskich przedsiębiorstw i to nie tylko tych największych, lecz także tych z sektora MSP. Najczęściej zlecaną przez właścicieli firm usługą jest outsourcing kadr i płac. Fundacja Instytutu Outsourcingu szacuje, że wartość rynku outsourcingu sprzedaży w Polsce wynosi około miliarda złotych rocznie.

Osoby, które chciałyby zainwestować w założenie firmy świadczącej usługi dla biznesu, mogą przyłączyć się do sieci franczyzowej. Jeśli chciałyby prowadzić punkt zajmujący się regeneracją tonerów do drukarek, powinny mieć na inwestycję około 10-60 tys. złotych. Jeśli przedsiębiorca chciałby przystąpić do sieci firm doradczych, musi mieć 70-150 tys. zł. Można także uruchomić punkt zwany „biurem poza biurem”, wówczas na inwestycję potrzeba około 130 tys. zł.

Rozwój systemów usługowych we franczyzie jest wolniejszy niż konceptów handlowych. Wynika to z konieczności ponoszenia wyższych kosztów inwestycji początkowej przez franczyzodawcę i trudności opracowania pakietu franczyzowego oraz podręcznika operacyjnego. Dłużej trwa także proces wdrażania do systemu franczyzobiorcy oraz szkolenia franczyzobiorcy i jego pracowników. Cały know-how przekazywany jest biorcom podczas szkoleń przeprowadzonych przed uruchomieniem jednostki franczyzowej.

– Klienci wymagają coraz wyższego poziomu usług i kompleksowej obsługi. Najlepsze perspektywy rozwoju widzimy w obsłudze klientów biznesowych. W tym przypadku to nie tylko sprzedaż produktu, ale także szereg usług dodatkowych. Potencjał rozwoju branży jest ogromny – mówi Michał Grad, kierownik działu handlowego Printeria.pl.

Anna Smolińska

Usługi dla biznesu 2010

Jeszcze nie ma żadnej wypowiedzi. Niech Twoja będzie pierwsza.

Forum 1847 tematów, 15452 wypowiedzi, 6040 użytkowników