31.01.2011

Biznes rodem z Bacówki

Na rok 2011 sieć sklepów mięsnych zapowiada otwarcie 10 nowych placówek.

Bacówka powstała w 2002 roku z pasji właścicieli do zdrowych i naturalnych wędlin. Po zdobyciu uznania wśród konsumentów, ruszyła produkcja własnej garmażerki: tradycyjnych mięs, smalców, pasztetów, przetworów, miodów, serów i wielu innych produktów. Dziś Bacówka to trzy sklepy własne, 14 franczyzowych oraz cztery stoiska patronackie. W październiku 2010 roku otwarto trzy nowe franczyzowe Bacówki: w Tarnowskich Górach, w Kielcach oraz w Krakowie na najstarszym placu targowym.

Sklep wędliniarski Bacówka Towary

Z powodu powodzi i upałów, ubiegły rok był trudny dla branży wędliniarskiej przez co na naszym rynku mięsnym pojawia się coraz więcej mięsa niskiej jakości - mówi Dariusz Kucz, dyrektor handlowy sieci Bacówka.

- W 2011 roku chcemy otworzyć 10 nowych placówek własnych lub franczyzowych m.in. w Bielsku Białej, Wrocławiu, Krakowie oraz w Rzeszowie - zdradza Dariusz Kucz. - Wszystkie nasze Bacówki na terenie całej Polski, skupiają się wokół istniejących tras logistycznych. Produkt z masarni do Bacówki musi być dostarczony świeży.

Na nasz rynek coraz częściej napływają tanie wyroby wędliniarskie. Są one często produkowane masowo, w warunkach niespełniających wymogów Sanepidu. Nazwa też jest narzędziem prostej manipulacji: szynka wędzona, która nigdy nie była w wędzarni. Stratne w tym procesie są masarnie produkujące tradycyjne wyroby.

- Cały czas pracujemy nad wzmocnieniem naszej marki i pokazaniu konsumentom czym różni się nasza mała produkcja wędlin w Bacówce od powszechnie spotykanych wędlin na rynku tzw. „masówki” - wyjaśnia Dariusz Kucz, dyrektor handlowy sieci Bacówka. - Zwracamy uwagę klientów na to, jak ważny jest dobór dobrego surowca, naturalnych przypraw i tradycyjnych metod wędzenia. Nie stosujemy powszechnych w przemyśle mięsnym chemicznych dodatków.

Swoją Bacówkę może otworzyć każdy, kto dysponuje min. 80 tys. zł. O lokalizacji placówki decyduje franczyzobiorca, gdyż to on ma najlepsze rozeznanie lokalnego rynku. Wielkość Bacówki zaczyna się od stoiska w centrum handlowym przez lokale osiedlowe, aż do sklepów o powierzchni 100 m2 w miejskich aglomeracjach.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora