Reporter wraca do gry!
Krzysztof Bajołek, który przed laty współtworzył odzieżową spółkę Artman, ma ambitny plan. Jak dowiedział się portal Franchising.pl, przedsiębiorca chce przywrócić do życia upadłego w 2009 roku Reportera. Od syndyka kupił właśnie część będącej w stanie upadłości spółki. Przejął tym samym prawa do jej znaków towarowych, a także prawa do 15 umów z lokalami sklepowymi oraz do znajdującego się w nich towaru.
- Chcemy tą markę odświeżyć, nadać jej nowy wizerunek i rozwinąć do jednej z wiodących w swoim segmencie – mówi Krzysztof Bajołek. - Grupą docelową dla nowych kolekcji będą mężczyźni i kobiety w wieku 19-35 lat.
Przed dwoma laty Bajołek wycofał się z rynku odzieżowego, bo tego wymagał zakaz konkurencji wpisany w umowę sprzedaży udziałów w Artmanie rynkowemu potentatowi LPP. Termin ten niedawno upłynął, a Bajołek szykuje wielki rynkowy „come back”.
- Z nowymi kolekcjami Reporter powróci w sierpniu. Obecnie trwają jeszcze prace nad marketingiem i sposobami promocji – zapowiada Bajołek. - Sprzedaż będzie się odbywała zarówno w sklepach własnych, jak i franczyzowych.
Biznesmen nie wyklucza, że przy projekcie będzie współpracował z Janem Pilchem, z którym założył Artmana. Pilch zasiada obecnie na fotelu prezesa rady nadzorczej Zakładów Odzieżowych Bytom.
Reanimacja Reportera to jednak nie jedyny biznes, jakim chce się zająć Krzysztof Bajołek. Niedawno uruchomił też multibrandingową platformę e-commerce Answear.com. Łączy ona sklep internetowy z częścią lifestylow'ą. W swoim portfolio ma między innymi takie marki, jak Pepe Jeans, Nike, Puma i Converse.
- Na razie Reporter i Answear to odrębne projekty i firmy, w przyszłości zobaczymy, czy warto będzie połączyć ich siły – mówi przedsiębiorca. - Answear będzie otwierał własne sklepy, ale bardzo starannie dobierając lokalizacje. Otwarcie pierwszego punktu planowane jest na sierpień.
Firma Reporter powstała w 1994 roku. Na początku prowadziła sprzedaż poprzez sieć sklepów multibrandowych, a w 2003 pojawiły się jej pierwsze punkty z własnymi kolekcjami. W 2007 roku przedsiębiorstwo przekształciło się w spółkę akcyjną, a rok później zanotowało rekordowe w swojej historii przychody – 176 mln zł. Reporter nie wytrzymał jednak naporu przeciwności rynkowych, jakie pojawiły się w czasie kryzysu finansowego. W 2009 roku ogłosił upadłość likwidacyjną, a w ubiegłym roku został kupiony przez giełdową spółkę Skyline Investment. Teraz nowy właściciel, Krzysztof Bajołek, chce, by gwiazda Reportera znów zabłysła.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.