423 pomysły na biznes

Przeczytaj o biznesowych sukcesach i porażkach gwiazd show-biznesu. Otwórz z nami sklep spożywczy, biuro podróży, firmę szkoleniową, szkołę językową, akademię tańca i zarób na grach komputerowych. Zobacz jak przebiegła słodko-gorzka wymiana pokoleń w firmie rodzinnej A.Blikle. Przeczytaj Raport o rynku franczyzy 2011.
 

W marcowym numerze 3/2011 (73)

Supertemat

image

Biznes dobrze przeszkolony
Właściciele szkół językowych i firm szkoleniowych nie narzekają na brak klientów. Z ich usług korzystają dorośli i ich dzieci. Klienci chętnie wydają pieniądze na doszkalanie, bo uważają, że to się zwróci.

Klient z przedszkola
Najlepszymi klientami szkół językowych są dzieci. Rodzice chętnie płacą za ich przyszłość. W dodatku mamy właśnie wyż demograficzny.

Zapłacimy za własny rozwój
Coraz modniejsze staje się samokształcenie. Polacy nie żałują pieniędzy na rozwój własnych umiejętności.

Przegląd marek franczyzowych z branży edukacyjnej: Abrakadabra Centrum Języków Obcych dla Dzieci, Mała Lingua&Lingua Teens Space, Akademia Językowa Open School, mobile English, Helen Doron Early English, Early Stage, Moose Centrum Języków Obcych, Wall Street Institute School of English, Arysto Kursy i Korepetycje, Szkoła Pamięci SPW, Intelektualnie.pl, Socatots i Lilla House.

Raport specjalny

image

Prezes na miarę gwiazd
Sukces w biznesie to marzenie wielu gwiazd świata telewizji i sportu. Nie każdej jednak eksperyment z własnym przedsiębiorstwem wyszedł na dobre.

Moim zdaniem

Kredyt to za mało
- Miniony rok był dla branży finansowej trudny. Wszyscy rynkowi gracze w większym lub mniejszym stopniu odczuli spowolnienie w biznesie. Jednym ze skutków było wyhamowanie rozwoju sieci placówek – nie tylko własnych, lecz także franczyzowych.

Uśmiechnij się, jesteś w urzędzie!
Na fiskusowych kontrolerów już padł blady strach. Za błędną decyzję urzędnik zapłaci nawet równowartość rocznej pensji. Pracownicy skarbówki już pobiegli do ministra finansów błagać go o wykupienie dla nich grupowego OC.

Fakty trendy

Coraz więcej licencji, coraz więcej franczyzobiorców
Rynek powiększył się o blisko 6 tys. nowych placówek franczyzowych – wynika z raportu PROFIT system. Najlepiej radzi sobie branża AGD/RTV i telekomunikacja.

image

Łukasz Blikle przejmuje stery firmy
Nowy prezes cukierni zaczął od zwolnień na stanowiskach kierowniczych. Chce rozwijać firmę poprzez franczyzę, ale planuje też sprzedaż produktów Blikle w supermarketach.

Banki nigdy się nie nudzą
Raiffeisen przejmuje Polbank, Santander zgarnia BZ WBK, a FM Bank wchodzi we franczyzę.

 

Auto-Spa sfinansuje partnerów
Wrocławskie Auto-Spa, nowy gracz na rynku franczyzowym, oferuje swoim partnerom finansowanie inwestycji. Kredytobiorcą będzie… sam organizator systemu.

Muszkieterowie w całej Polsce
Grupa Muszkieterów osiągnęła w 2010 roku 13 procentowy wzrost obrotów. Wyniosły one 3,61 mld zł.

Franczyza to nie zabawa
Na dziecięcej zabawie można zarobić zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy z doświadczenia marki franczyzowej.

Gładkie nogi na wiosnę
Yasumi epil otwiera kolejne gabinety. Nowe placówki ruszają w marcu, a z ich usług będą mogli skorzystać klienci w Warszawie, Zabrzu i Ostrowcu Świętokrzyskim.

Aptekarze wszystkich marek: łączcie się
Eksperci zgodnie twierdzą: w dobrej formie przetrwają na rynku tylko aptekarze należący do sieci o znanych markach.

image

Auchan buduje sieć franczyzową
Francuska spółka oddaje w ręce franczyzobiorców sieć supermarketów spożywczych Simply Market.

Reporter wraca do gry!
Twórca Artmana chce reanimować upadłą gwiazdę odzieżówki.

Wzrośnie spadnie

Inwestorzy wstrzymują oddech
Ceny surowców sięgają szczytów, Bliski Wschód pogrąża się w zamieszkach, chińska gospodarka łapie zadyszkę, a globalny system finansowy chyli się ku upadkowi. Pieniądze na ryzykowne inwestycje lepiej schować do kieszeni.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

423 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Zapasy z biznesem
– Gdy jeździłem na zawody zapaśnicze na Zachód, to przy okazji uczyłem się handlować – mówi Andrzej Supron, zapaśnik i właściciel klubu fitness.p>

Moja firma

image

Będzie słońce, będzie zysk
Turystyka to biznes dużego ryzyka i sztuka czytania w księdze przyszłości. Jeśli biurom podróży uda się przewidzieć, które kierunki wyjazdów będą preferować klienci i jaki będzie popyt na wycieczki, mają szanse na atrakcyjny zarobek.

Interes za kasą
Choć wciąż mówi się o erze marketów spożywczych, klienci nadal chętnie kupują w osiedlowych spożywczakach. Nie jest to jednak tak opłacalny biznes, jak mogłoby się wydawać.

Moja e-firma

Zaprogramuj przebój
Kilku programistów, pomysł i trochę szczęścia – to skrócony przepis na stworzenie przebojowej gry komputerowej i realny zarobek. Chociaż ta branża w Polsce wciąż jest mało znana, to na rynku działają już firmy, które osiągnęły światowy sukces.

Mój franchising

image

Gwiazdą ma być klient
– W salonach Jean Louis David urzekła mnie ich elegancja, czystość i wysoki poziom obsługi. Zapragnęłam mieć taki sam. Udało się – mówi Agnieszka Sutryk, franczyzobiorczyni sieci Jean Louis David.

Z etatu na stepper
Joanna Cieszko wraz ze wspólniczką prowadzi jeden z pierwszych w Polsce klubów fitness międzynarodowej sieci FitCurves.

Jest sprawa

Piramida marzeń, piramida mrzonek
Kto z nas nie chciałby zarabiać milionów, nie ruszając się z domu? A jeszcze lepiej, niech to inni pracują, a my spokojnie obserwujmy, jak na koncie pojawiają się kolejne złotówki. Taki sposób zarabiania proponują twórcy TWRPS, systemu sprzedaży produktów internetowych.

Biznes Style

Sztuka prezentowania
Umiejętność dawania prezentów przydaje się nie tylko w codziennym życiu, lecz także w biznesie. Warto wiedzieć, co można ofiarować, by nie zostać posądzonym o brak smaku.

Steki menedżera

Testuje biznes na sobie
– Łatwiej budować sieć franczyzową i zarządzać nią, posiadając własne punkty. Wówczas czuje się na własnej skórze to, co odczuwa partner – mówi Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu.

Dobre Rady

Internet na usługach firmy
Jeśli nie ma cię w Internecie – twoja firma nie istnieje! Powinni to wziąć sobie do serca polscy przedsiębiorcy, bo jak na razie ich obecność w globalnej sieci jest raczej znikoma.

ABC firmy

Podwykonawca pilnie poszukiwany
Nie masz czasu prowadzić księgowości w swojej firmie? Nie chcesz zaprzątać sobie głowy rekrutacją pracowników? Nie masz głowy do marketingu? Zatrudnij firmy zewnętrzne.

Lokale użytkowe +

image

Czas na centrum
Po okresie stagnacji w Polsce przybywa centrów handlowych. Zarządcy obiektów, chcąc pozyskać najemców, stosują różnorodne zachęty w pakietach najmu. Jednak najlepszy czas dla właścicieli sklepów jeszcze nie nadszedł.

Centrum handlowe czy ulica?
Współczesna oferta handlowa to nie tylko sklepy i ich asortyment. Dzisiaj zakupy kojarzone są z formą rozrywki i spędzania wolnego czasu. Działalność należy więc ściśle dopasować do klienta docelowego. Dotyczy to zarówno centrów handlowych, lokalnych sklepów, jak i głównych ulic handlowych.

Tam lokal, gdzie klienci
Trafiona lokalizacja firmy wpływa na powodzenie przedsięwzięcia i liczbę przyszłych klientów.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748