09.03.2011

Subway ma najwięcej placówek na świecie

Pod względem sprzedaży niekwestionowanym liderem pozostaje jednak McDonald’s.

Na koniec 2010 roku Subway miał 33 749 restauracji, a McDonald's posiadał ich 32 737. Tym samym Subway stał się największą siecią gastronomiczną pod względem liczby placówek. Trudno jednak mówić o detronizacji McDonald's, bo w tej branży o sile biznesu świadczy sprzedaż sieci, a nie liczba punktów.

Zdjęcie punktu systemu McDonald’s

Globalne przychody Subwaya wynoszą 15,2 mld dolarów. Sprzedaż McDonald’s jest znacznie większa – w ubiegłym roku sięgnęła 24 mld dolarów.

- Mamy szacunek dla konkurencji i jej osiągnięć. Dość trudno jest jednak porównywać sieci McDonald's i Subway, bo charakteryzuje je zupełnie inna skala działalności - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. - Nasze restauracje to lokale o znacznie większej powierzchni. Zatrudniają więcej pracowników, dużo większa jest też liczba klientów. Liczba lokalizacji to jeden z istotnych parametrów sieci, ale z punktu widzenia biznesu bardziej liczy się wysokość obrotu czy ilość transakcji. A tu McDonald's pozostaje światowym liderem.

Globalne przychody Subwaya wynoszą 15,2 mld dolarów. Sprzedaż McDonald's jest znacznie większa – w ubiegłym roku sięgnęła 24 mld dolarów. Mimo tego przedstawiciele założonego w 1984 roku Subwaya nie kryją radości z sukcesu i stawiają sobie kolejne cele.

- Jesteśmy dumni, że zaangażowanie wszystkich pracowników i partnerów naszej sieci pozwoliło stworzyć jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Cieszymy się z faktu, że nasze produkty są dostępne dla coraz szerokiego grona konsumentów – mówi Martin Princ, menedżer rozwoju sieci Subway dla Europy Środkowej i Wschodniej Martin Princ. - Nasz wzrost wynika z tego, że oferujemy naszym franczyzobiorcom możliwość zarządzania własnym biznesem według sprawdzonego i prostego modelu, wspartego oddaniem i pracą naszego zespołu na całym świecie. Chcemy się dalej rozwijać, również w Polsce. Chcemy stać się największą siecią w każdym kraju, w którym działamy.

Subway ma w Polsce 38 punktów franczyzowych, natomiast McDonald's przez dwie dekady obecności na naszym rynku otworzył 115 restauracji franczyzowych i 139 własnych.

(gum)