24.03.2011

Nowe biuro co 20 dni

W takim tempie do początku roku rozwija się sieć pośrednictwa w nieruchomościach Re/Max.

Od początku roku powstały cztery nowe placówki franczyzowe Re/Max. Zmieniła się też struktura organizacyjna sieci. Do wewnętrznych regionów sieci Polska Północ i Polska Centrum dołączył oddział Re/Max Polska Południe, w ramach którego otwarte zostały biura we Wrocławiu i Krakowie. Pozostałe dwa punkty uruchomione w tym roku mieszczą się we Ciechocinku i Łodzi.

Biuro nieruchomości Re/Max.

Cztery nowe punkty sieci Re/Max otwarte zostały w Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Ciechocinku.

Zastój w branży nieruchomości wymusza na pośrednikach bardziej kreatywne działanie. Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami jest jednak obecnie oparte przede wszystkim o rynek wtórny, dlatego też mniejsza liczba oddawanych mieszkań i słaba sprzedaż na rynku pierwotnym nie stanowi przeszkody dla pośredników.

Europejski barometr koniunktury w nieruchomościach, przygotowywany przez Re/Max Europe na podstawie danych z ponad 30 krajów europejskich wskazuje, że popyt na nieruchomości będzie stopniowo wzrastał.

- Coraz więcej osób myśli o inwestowaniu w nieruchomości jak o idealnej i obarczonej stosunkowo niskim ryzykiem szansie na pomnożenie kapitału lub jak o zabezpieczeniu emerytalnym – mówi Joanna Sójka, dyrektor regionalny Re/Max Polska Północ. - 56,4 proc. ankietowanych przez nas agentów mówi o rosnącym popycie, a tylko 16,7 proc. o spadku zainteresowania inwestorów. Jeśli przyjrzeć się grupie klientów, którzy kupują nieruchomości, pośrednicy Re/ Max zauważają, że ponad dwie trzecie kupujących jest w wieku od 35 do 50 lat. Aż 28 proc. kupujących to ludzie młodzi, pomiędzy 25 a 35 rokiem życia.

Zmienia się też świadomość konsumentów w zakresie obsługi klienta świadczonej przez specjalistów rynku nieruchomości. Oczekujemy wysokiej jakości i przystępnych cen, ale coraz bardziej liczą się też kompetencje i wiedza pośrednika.

- Profil klienta dzisiaj nie ma nic wspólnego z klientem z przeszłości. Są oni znacznie lepiej poinformowani i mają dużą wiedzę na temat trendów na rynku. Oczekują od pośrednika zapewnienia im doskonałej obsługi, która już nie opiera się tylko na pokazaniu mieszkania, ale na szerokiej wiedzy o rynku w ogóle oraz doświadczeniu zawodowym - mówi uczestniczący w badaniu agent Re/Max.

(gum)