Sezon na okna rozpoczęty

W ubiegłym roku spółce udało się wyjść na prostą po deficytowym roku 2009, w którym notowany na GPW Budvar odnotował blisko 2 mln zł straty. 2010 rok firma zamknęła już zyskiem na poziomie 0,25 mln zł.
Środa
30.03.2011
Budvar Centrum rozwija sieć sklepów i odrabia ubiegłoroczne straty finansowe.
 

Sieć handlowa producenta okien Budvar Centrum liczy ok. 60 własnych i franczyzowych punktów sprzedaży. W jej ramach działa też blisko 150 punktów dealerskich, która odpowiada za ponad 13 proc. sprzedaży krajowej. Swoim zasięgiem obejmuje też m.in.: Niemcy, Czechy, Holandię i Grecję.

W ubiegłym roku spółce udało się wyjść na prostą po deficytowym 2009, w którym notowany na GPW Budvar odnotował blisko 2 mln zł straty. 2010 rok firma zamknęła już zyskiem na poziomie 0,25 mln zł. Nieźle rokują też pierwsze miesiące 2011. W lutym przychody producenta okien sięgnęły 3,19 mln zł w porównaniu z 2,14 mln zł rok wcześniej.

- Rok 2010 przywrócił stabilizację na rynku okien, ale sytuacja gospodarcza wciąż charakteryzuje się dużymi wahaniami. Sytuacja polityczna na świecie i katastrofy przyrodnicze każą rozważać wszelkie scenariusze koniunktury - mówi Marzena Sobczak, kierownik biura zarządu Budvar. - Działania sprzedażowe spółki skupiają się na dywersyfikacji rynków zbytu, co zapewniła wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji konkurencyjnej.

Kwota inwestycji niezbędna do otwarcia franczyzowego punktu Budvar Centrum wynosi 10 tys. zł. Firma wymaga doświadczenia w handlu, znajomości rynku budowlanego, co najmniej średniego wykształcenia oraz własnego wkładu finansowego. Lokal handlowy musi mieć powierzchnię min. 25 m2. Franczyzobiorcy mogą liczyć na duże upusty cenowe na produkty Budvaru, szkolenie w zakresie know - how oraz udział we wspólnych działaniach marketingowych sieci.

- Do sieci Budvar przystępują zarówno dotychczasowi pracownicy biur handlowych spółki, jak i przedsiębiorcy zajmujący się do tej pory sprzedażą. Nie brakuje jednak również partnerów, których wcześniejsza działalność nie była związana z branżą - mówi Marzena Sobczak.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz