Kąciki kawowe to miejsca, gdzie klient może wypić kawę, herbatę czy coś przekąsić
Poniedziałek
21.03.2011
Sieć Kolporter uruchomiła pierwszy kącik kawowy w salonie Top-Press.
 

Nowością w sieci salonów Top-Press są tzw. kąciki kawowe, czyli wydzielone miejsca ze stolikami, gdzie klient może wypić kawę, herbatę czy coś przekąsić. Pierwsze takie kąciki już powstały, m.in w salonie Top-Press w Krasnymstawie. Kolejne będą uruchamiane także w innych punktach o odpowiednio dużej powierzchni.

Obecnie sieć Kolporter koncentruje się na czterech głównych obszarach działalności: dystrybucji towarów szybko zbywalnych, usługach elektronicznymi realizowanych za pomocą terminali, kolportażu prasy oraz prowadzeniu własnej sieci sklepów. Dochód z kolportażu prasy to niespełna jedna trzecia przychodów sieci, dlatego Kolporter stawia na produkty szybko zbywalne, w których to widzi swoją przyszłość.

- Nasze saloniki prasowe i sklepy działają w systemie partnerskim – mówi Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy Kolportera. - To Kolporter ponosi całkowite koszty inwestycji w punkt handlowy, koszty zatowarowania, a także bieżące koszty lokalowe i eksploatacyjne. Dla naszych partnerów ten system jest korzystny, ponieważ minimalizujemy ryzyko po ich stronie. Korzyścią dla nas jest natomiast większy wpływ na funkcjonowanie poszczególnych punktów.

W systemie partnerskim działa ponad 800 saloników prasowych i ponad 50 salonów Top-Press. W tym roku sieć zamierza uruchomić co najmniej 60 kolejnych placówek obu konceptów. Na systemie partnerskim oparta jest też działalność sklepów ogólnospożywczych sieci Dobry Wybór, których jest obecnie siedem, a do końca bieżącego roku będzie 15-20. Sklepy typu convinience zlokalizowane są na osiedlach Warszawy, Kielc i Radomia. Najbliższe otwarcie nowej placówki odbędzie się w Radomiu jeszcze przed świętami wielkanocnymi.

W styczniu w sieci Kolporter wystartował konkurs o tytuł „Najlepszego z najlepszych”. Co miesiąc wyłaniany jest najlepszy partner, sprzedawca i handlowiec z każdego z czterech regionów, na jakie podzielona jest sieć saloników. Do zdobycia są nagrody rzeczowe oraz vouchery do biur podróży. Konkurs będzie trwał do końca roku.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz