21.03.2011

Kawiarenka w kiosku

Sieć Kolporter uruchomiła pierwszy kącik kawowy w salonie Top-Press.

Nowością w sieci salonów Top-Press są tzw. kąciki kawowe, czyli wydzielone miejsca ze stolikami, gdzie klient może wypić kawę, herbatę czy coś przekąsić. Pierwsze takie kąciki już powstały, m.in w salonie Top-Press w Krasnymstawie. Kolejne będą uruchamiane także w innych punktach o odpowiednio dużej powierzchni.

Kącik kawowy w saloniku Top-Press.

Kąciki kawowe to miejsca, gdzie klient może wypić kawę, herbatę czy coś przekąsić

Obecnie sieć Kolporter koncentruje się na czterech głównych obszarach działalności: dystrybucji towarów szybko zbywalnych, usługach elektronicznymi realizowanych za pomocą terminali, kolportażu prasy oraz prowadzeniu własnej sieci sklepów. Dochód z kolportażu prasy to niespełna jedna trzecia przychodów sieci, dlatego Kolporter stawia na produkty szybko zbywalne, w których to widzi swoją przyszłość.

- Nasze saloniki prasowe i sklepy działają w systemie partnerskim – mówi Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy Kolportera. - To Kolporter ponosi całkowite koszty inwestycji w punkt handlowy, koszty zatowarowania, a także bieżące koszty lokalowe i eksploatacyjne. Dla naszych partnerów ten system jest korzystny, ponieważ minimalizujemy ryzyko po ich stronie. Korzyścią dla nas jest natomiast większy wpływ na funkcjonowanie poszczególnych punktów.

W systemie partnerskim działa ponad 800 saloników prasowych i ponad 50 salonów Top-Press. W tym roku sieć zamierza uruchomić co najmniej 60 kolejnych placówek obu konceptów. Na systemie partnerskim oparta jest też działalność sklepów ogólnospożywczych sieci Dobry Wybór, których jest obecnie siedem, a do końca bieżącego roku będzie 15-20. Sklepy typu convinience zlokalizowane są na osiedlach Warszawy, Kielc i Radomia. Najbliższe otwarcie nowej placówki odbędzie się w Radomiu jeszcze przed świętami wielkanocnymi.

W styczniu w sieci Kolporter wystartował konkurs o tytuł „Najlepszego z najlepszych”. Co miesiąc wyłaniany jest najlepszy partner, sprzedawca i handlowiec z każdego z czterech regionów, na jakie podzielona jest sieć saloników. Do zdobycia są nagrody rzeczowe oraz vouchery do biur podróży. Konkurs będzie trwał do końca roku.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora