23.03.2011

Z partnerem pod rękę

Program partnerski sieci aetka przyciąga kolejnych właścicieli sklepów.

W 2010 roku z mapy Polski zniknęło 7 tys. sklepów, ten rok zapowiada się podobnie. Według analityków w 2011 trudności w funkcjonowaniu mogą napotkać małe sklepy z elektroniką użytkową. Niepewna sytuacja na rynku skłania ich właścicieli do poszukiwania programów partnerskich, np. takich, jaki oferuje sieć aetka, która liczy w Polsce 187 sklepów. W ubiegłym roku aetka rozpoczęła proces rebrandingu swoich salonów i dziś w barwach sieci działają już 74 placówki.

Wnętrze sklepu partnerskiego aetka prowadzonego przez Krzysztofa Wielądka.

Wnętrze sklepu partnerskiego aetka prowadzonego przez Krzysztofa Wielądka.

Jednym z partnerów sieci aetka jest Krzysztof Wielądek, właściciel sklepu TelefonyGSM.pl w Warszawie, który współpracę z firmą rozpoczął w maju 2009 roku. Przygodę z biznesem zaczynał prowadząc internetowy sklep z biurem obsługi klienta, w którym można było odebrać zamówiony produkt. Przystąpienie do ogólnopolskiej sieci skłoniło właściciela do wprowadzenia w swoim sklepie istotnych zmian.

- W listopadzie 2010 otworzyliśmy salon przy ulicy Grochowskiej w Warszawie. Wnętrze zostało urządzone przy wsparciu sieci aetka, która sfinansowała również leasing mebli. Wizualizacja sklepu jest moim zdaniem bardzo ważna, ponieważ odpowiednia prezentacja zapewnia lepszą sprzedaż - mówi Krzysztof Wielądek. - Na przystąpieniu do programu partnerskiego można skorzystać, ale trzeba mierzyć siły na zamiary i widzieć potencjał klientów na swoim terenie - dodaje właściciel sklepu.

Współpraca z dużym partnerem daje właścicielowi sklepu dostęp do zupełnie nowych produktów. Rozbudowanie asortymentu wpływa pozytywnie na poziom sprzedaży i przyciąga klientów. Krzysztof Wielądek dodaje do tych zalet globalną reklamę i działania, jakie sieć podejmuje na rzecz promocji marki.

- Moim zdaniem najlepsza jest oferta dostępna dla jak największej liczby klientów. Warto też stale pogłębiać wiedzę i szkolić pracowników. Fachowe i przyjazne doradztwo to bardzo ważny element strategii sprzedażowej w mniejszych punktach detalicznych i coś, co może dać nam przewagę nad dużymi marketami - podsumowuje Wielądek.

(mak)