06.04.2011

Nowa sieć poda kawę z budki

Pierwsza mobilna kawiarnia działa już w Warszawie.

Otwarta na Placu Wilsona w Warszawie budka z kawą na kółkach to pierwszy krok na drodze do budowy ogólnopolskiej sieci mobilnych kawiarni. Tak przynajmniej twierdzą jej właściciele, kuzyni Adam Borsukiewicz i Sebastian Starzyński. Pierwszy z nich to świeżo upieczony absolwent socjologii, drugi ma już spore doświadczenie w biznesie - wprowadzał na polski rynek pierwsze restauracje Subwaya.

Mobilna kawiarnia Coffe Way na Pl. Wilsona w Warszawie.

Pierwsza mobilna kawiarnia działa na Pl. Wilsona w Warszawie.

Pieniądze na start wspólnicy zdobyli dzięki projektowi Warszawa Stolicą Ambitnego Biznesu, a także z powodzeniem aplikując do konkursu „Pomysł na firmę” organizowanego przez Raiffeissen Bank i Gazetę Wyborczą.

Jak dowiedział się portal Franchising.pl, przedsiębiorczy kuzyni intensywnie pracują nad stworzeniem konceptu franczyzowego. Na razie zamierzają otworzyć jeszcze kilka punktów własnych, by upewnić się, że również kolejne lokalizacje przyciągną uwagę klientów. Pomysłodawcy nie chcą jeszcze podawać konkretnych kosztów związanych z otwarciem mobilnej kawiarni. Przyznają jednak, że inwestycja w taki punkt może wynieść kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ich zdaniem, koncept ma potencjał – w samej Warszawie powstać może kilkanaście budek z kawą.

Póki co przedsiębiorcy mają ręce pełne roboty – muszą stawić czoła wyzwaniu, które zafundowali sobie sami. Chodzi o zmianę nazwy, która widnieje na otwartej w Warszawie budce z kawą – Coffee Way. Wszystko przez to, że sieć o identycznej nazwie (choć bez spacji – CoffeWay), w ubiegłym roku tworzyć zaczęła grupa studentów z Pomorza, laureatów konkursu „Gdyński Biznesplan”. Właściciele warszawskiej budki na rebranding dają sobie miesiąc. Wtedy też dowiemy się czegoś więcej na temat warunków franczyzy.

(gum)