Kwiatoteka zmienia warunki współpracy

Kwiatoteka obniżyła poziom opłat franczyzowych z 7 do 5 proc. od miesięcznego obrotu. Przez pierwsze dwa lata współpracy ta stawka naliczana jest od miesięcznych obrotów pomniejszonych o dwukrotność wartości czynszu za lokal.
Środa
13.04.2011
To efekt badania przeprowadzonego wśród franczyzobiorców.
 

Kwiatoteka, sieć kwiaciarni działających w galeriach i centrach handlowych, istnieje na rynku od 2002 roku. Sześć miesięcy temu rozpoczęła prace nad stworzeniem systemu franczyzowego. Posiada sześć punktów własnych i dwie podpisane umowy franczyzowe.

- Mija pół roku odkąd wprowadziliśmy na rynek polski pierwszy system franczyzowy w branży florystycznej. Mamy podpisane pierwsze umowy franczyzowe, prowadzimy rozmowy dotyczące kilkunastu punktów w Polsce, a co najważniejsze - zainteresowanie systemem franczyzowym ciągle rośnie. Nie ma dnia, abyśmy nie otrzymali zapytania dotyczącego warunków współpracy z Kwiatoteką - mówi Beata Irena Drachal, właścicielka systemu.

Ponieważ jednak zdarzało się, że biorcy rezygnowali ze współpracy z siecią, jej właściciele postanowili zbadać przyczyny takich decyzji.

- Wnioski pozwoliły nam wprowadzić kilka modyfikacji, które udoskonalą nasz system franczyzowy. Przeprowadzona analiza pokazała, że główną przyczyną odstąpienia od podjęcia współpracy z nami jest poziom inwestycji, potrzebny do otwarcia punktu w galerii czy centrum handlowym – mówi Drachal. - Aby zminimalizować poziom inwestycji, przygotowaliśmy leasing kilku droższych elementów. Mamy nadzieje, że ta propozycja będzie się cieszyła zainteresowaniem i zmniejszy jednorazowy obciążenie związane z otwarciem Kwiatoteki.

Badanie pokazało również, że biorcy rezygnują ze względu na wysoki poziom comiesięcznej opłaty franczyzowej wynikającej z obrotów punktu. Dlatego też Kwiatoteka obniżyła poziom opłat franczyzowych z 7 do 5 proc. od miesięcznego obrotu. Na dodatek przez pierwsze dwa lata od podpisania umowy ta stawka naliczana jest od miesięcznych obrotów pomniejszonych o dwukrotność wartości czynszu za lokal.

- W ten sposób chcemy pokazać wszystkim zainteresowanym, że najważniejszy dla nas jest rozwój sieci, a nie jednostkowy zysk z punktu – tłumaczy Beata Irena Drachal. - Liczymy, że nowe warunki będą dla franczyzobiorców jeszcze bardziej atrakcyjne i będziemy mogli na koniec tego roku pochwalić się co najmniej 20 punktami franczyzowymi.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.05.2023
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...

23 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?

W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.

2 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019