19.04.2011

Carrefour zapowiada otwarcia

Do końca miesiąca sieć chce uruchomić do końca roku 200 nowych sklepów franczyzowych.

Od początku bieżącego roku do końca kwietnia 2011 r., Carrefour Polska otworzy około 30 osiedlowych sklepów franczyzowych, z czego w samym kwietniu planowane jest otwarcie 10 nowych placówek handlowych. W ostatnim czasie nowe sklepy Carrefour Express pojawiły się m.in. w Trawnikach, Chocianowie, Wieliczce, Kielcach, Warszawie (ul. Bruna), Łodzi (ul. Piotrkowska), Zgorzelcu oraz Budzowie.

Sklep Carrefour Express.

Carrefour Polska jest właścicielem około 350 sklepów, w tym 85 hipermarketów.

- Carrefour w Polsce systematycznie realizuje strategię rozwoju. W tym roku otworzyliśmy dwa nowe hipermarkety i planujemy otwarcie około 200 osiedlowych sklepów franczyzowych, które są głównym filarem rozwoju sieci w Polsce w bieżącym roku. Do końca kwietnia otworzymy ponad 30 sklepów Carrefour Express - mówi Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska. - W tym roku Carrefour koncentruje się przede wszystkim na rozwoju sieci franczyzowej, a zainteresowanie i ostanie otwarcia tych sklepów utwierdzają nas w przekonaniu, że wybraliśmy dobrą i skuteczną drogę rozwoju sieci w Polsce.

Carrefour Express wystartował na rynku w marcu ubiegłego roku. Jak mówią przedstawiciele sieci, nowy model jest połączeniem franczyzy miękkiej i twardej. Franczyzobiorca może skorzystać z preferencyjnych warunków zakupów, jakie sieć ma u swoich dostawców, ma również dostęp do prawie 1,5 tys. produktów marki własnej Carrefour. Sieć pomaga swoim partnerom w przygotowaniu lokalu, wspiera ich również przez cały czas trwania współpracy. Równocześnie Carrefour korzysta z systemu franczyzy miękkiej: przede wszystkim zapewnia swobodę w wyborze dostawcy i nie narzuca dyscypliny zakupowej.

Przyszły franczyzobiorca Carrefour Express musi mieć lokal o powierzchni od 100 do 500 m2 z dobrym dojazdem, w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci. Opłata miesięczną jest uzależniona od obrotów sklepu i wynosi od 0,8 proc. do 1,5 proc.

(mak)