04.12.2001

Foodservice na topie

Sieci marketów w USA myślą nad rozszerzeniem miejsc w których klient może coś zjeść

Jak podaje „Supermarket”, sieci marketów w USA zwróciły uwagę na tzw. foodservice, czyli miejsca, w których klient może coś zjeść.

Ostatni raport McKinsey dla Food Distributors International przewiduje, że restauracje w marketach w USA dorównają do 2010 roku sprzedaży gotowej żywności w sklepach spożywczych i obejmą 60 proc. zapotrzebowania w miastach.

Markety proponują także gotowe produkty i posiłki na wynos. 7-Eleven wprowadził menu „Combo Meal”, żeby „pokonać” restauracje fast-food.

Podczas gdy markety próbują włączyć ofertę restauracyjną, Ahold zastanawia się nad otwarciem oddzielnego biznesu „foodservice” w USA. Wal-Mart także uczynił już krok w tym kierunku, kupując AmeriServe Food Distribution Inc., która obsługuje wiodące sieci restauracji, takie jak Taco Bell, KFC czy Pizza Hut. Producenci pracują nad rozszerzeniem rynku „foodservice” poprzez wprowadzenie nowych produktów.

Więcej: Supermarket, 30 października 2001

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0