Moda wychodzi na prostą

Sieć sklepów rozwijanych przez spółkę Redan liczy ponad 400 placówek.
Piątek
13.05.2011
Redan podał wyniki za pierwszy kwartał 2011, tym razem lepsze wyniki osiągnął segment modowy spółki.
 

W pierwszym kwartale tego roku skonsolidowana wartość przychodów netto wyniosła 76,6 mln zł i wzrosła o 14 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Grupa może być też zadowolona z marży handlowej, która wzrosła o 21 proc. i przyniosła spółce 34,2 mln zł. Pierwszy kwartał tego roku Redan zakończył stratą w wysokości 2,3 mln zł, jednak w opinii zarządu spółki wyniki te nie są w pełni porównywalne z ubiegłorocznymi, wówczas spółka również zanotowała 2,3 mln zł starty. W tym roku wystąpiły koszty, które w poprzednim roku obciążyły kolejne kwartały (koszty inwentaryzacji w sieci Textillmarket, działania marketingowe), spółka musiała również wypłacić odprawę odchodzącemu członkowi zarządu – Piotrowi Kulawińskiemu.

- Chociaż pierwszy kwartał tego roku nie był najbardziej sprzyjający, jesteśmy zadowoleni z uzyskanych wyników - mówi Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan S.A. - Rezultaty uzyskane w okresie styczeń-kwiecień potwierdzają realność prognozy na cały 2011 rok, która zakłada zysk netto w wysokości 14 mln zł.

Tym razem prymusem okazał się sektor modowy, gdzie działają takie marki jak Top Secret, Troll i DryWash. W pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaż osiągnęła 39,6 mln zł i wzrosła o 22 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010. Spółka osiągnęła też marżę handlową w wysokości 20,1 mln zł, czyli 29 proc. więcej niż przed rokiem. Sprzedaż w sektorze dyskontowym za pierwszy kwartał 2011 wyniosła 36,9 mln zł, czyli o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Marża handlowa to 14,6 mln zł, tu spółka zanotowała 15 proc. wzrost. W porównaniu do pierwszego kwartału 2010 o jedną trzecią wzrosły koszty sprzedaży i zarządu.

Grupa Kapitałowa Redan podała też wyniki uwzględniające bardzo dobry dla branży kwiecień. W sektorze modowym sprzedaż wzrosła o 85 proc. rok do roku, a w sklepach porównywalnych o 63 proc. podobną dynamikę mają wzrosty marży wartościowej, które wynosiły odpowiednio 63 proc. i 48 proc. Dobrą koniunkturę w kwietniu nakręcały przede wszystkim Święta Wielkiej Nocy, do dobrych wyników przyczyniły się również relatywnie niskie ubiegłoroczne wyniki.

(mak)


POPULARNE NA FORUM

Zarobić na stylu

CCC ma problemy, Reserved i Gino Rossi też. Ciuchy w retailu źle się sprzedają. _____________________ Pisanie prac magisterskich z socjologii

34 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Zarobić na stylu

Strona http://diamentysprzedazy.pl/ to blog zdradzający tajniki jubilerstwa, opisujący magię i moc biżuterii, jako dodatku do stroju. Mamy szeroki wybór subtelnych...

34 wypowiedzi
ostatnia 18.05.2018
Produkcja odzieży reklamowej. Warto inwestować?

Zgadzam się, że taka odzież to bardzo dobry wybór. Z tego co widzę, to w internecie jest wiele różnych firm i można spokojnie znaleźć coś dla siebie. Jeśli ktoś...

27 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Produkcja odzieży reklamowej. Warto inwestować?

Moim zdaniem warto inwestować w odzież reklamową. To praktyczne i uniwersalne gadżety które sprawdzą się w każdej branży. Osobiście polecam firmę Tech-Media, mają...

27 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Tania odzież zawsze dobrze się sprzedaje. _____________________ Tematy prac licencjackich z logistyki

44 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018
Sklep z bielizną w dużej galerii - opłaca się?

Moim zdaniem też nie. ___________________ http://pracelicencjackielogistyka.pl/

10 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Tania odzież jeszcze ujdzie. Drogie ciuchy w Polsce nie idą. ____________________ http://pracemagisterskiepedagogika.edu.pl/

44 wypowiedzi
ostatnia 08.05.2018
Hurtownik - opinie

This page gives you a lot of information. Thank you! subway surfers

11 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2018