15.05.2011

Ambra w Blue City

Obuwnicza sieć powiększyła się o kolejny punkt w Warszawie.

Ogólnopolska sieć handlowa Ambra istnieje od 1989 roku. Jest jedną z największych sieci obuwniczych na terenie całego kraju. Swoje produkty – buty wykonane ze skóry naturalnej lub ekologicznej – oferuje w ponad 80 własnych sklepów i 40 punktach franczyzowych. Dostarcza je również do 90 sklepów partnerskich zlokalizowanych w całej Polsce. Otwarty w nowej aranżacji salon oferuje klientom zarówno buty męskie, damskie, jak i dziecięce.

Salon sieci Ambra w Blue City.

Nowy punkt sieci Ambra w warszawskiej galerii Blue City.

Sklepy Ambra to lokale o powierzchni przekraczającej 100 m2. Koszty zatowarowania salonu to ok. 1,8 tys. zł na m2. Inwestycja we własny punkt sieci to koszt rzędu 1,5 tys. zł za m2 w przypadku lokalu w centrum handlowym i 300 zł za m2, jeśli sklep otwieramy przy ulicy. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł i jest przeznaczona na pokrycie kosztów prac projektowych, materiałów reklamowych, szyldu. Franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie ze strony sieci, otrzymują także dostęp do bogatego asortymentu obuwia dostarczanego po preferencyjnych cenach.

Zdaniem analityków Domu Maklerskiego AmerBrokers największy wpływ na wyniki spółek obuwniczych w ostatnich latach miało osłabienie złotego do euro i dolara. Jego konsekwencją był wzrost kosztów zakupu towarów i materiałów, a także wyższe czynsze w galeriach handlowych, zwykle denominowane w euro. W czasie kryzysu najlepiej radziły sobie spółki, których oferta obejmuje przede wszystkim towary z niższej półki cenowej. Polskim firmom z branży pomogły natomiast regulacje wprowadzone przez Komisję Europejską, dotyczące ochrony rynku obuwniczego. W ich myśl wprowadzono okres ochronny w postaci czasowego ograniczenia importu do Unii i podwyższenia ceł.

(gum)