Wakacje pod znakiem meblowania

Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Abra Sklepy Meblowe
Poniedziałek
20.06.2011
O przyzwyczajeniach klientów związanych z zakupem mebli opowiada Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Abra.
 

Jak wygląda sprzedaż mebli w okresie wakacyjnym? Miesiące wakacyjne pozytywnie wpływają na ruch w sklepach meblowych. Po długiej zimie przychodzi czas na zmiany, m.in. wyglądu naszego domu i mieszkania. Urlopy zaplanowane w tym czasie często wykorzystywane są na remonty. Latem sklepy Abry odwiedza więcej klientów, kuszonych dodatkowo akcjami promocyjnymi. Działania marketingowe, jakimi wspieramy nasze salony meblowe, to ogólnopolskie kampanie reklamowe, w tym telewizyjne, oraz wydawane cyklicznie katalogi produktowe uwzględniające meble sprzedawane po promocyjnych cenach.

Kiedy najlepiej otwierać sklep meblowy? Uruchomienie sklepu w czerwcu pozwala wystartować na samym początku najlepszego okresu w sprzedaży, który trwa aż do grudnia. Z tego trendu korzystają nasi pierwsi franczyzobiorcy. Poza sezonem letnim korzystamy z przyzwyczajenia Polaków do robienia rodzinnych zakupów w weekendy. Dlatego otwarcia nowych sklepów organizowane są w soboty. Klienci mogą tego dnia liczyć na przeceny i inne atrakcje.

W jakich miastach Abra poszukuje franczyzobiorców? Abra kieruje ofertę franczyzową do miast 20-70 tys. mieszkańców. Właśnie w takich miejscowościach brakuje dobrych sklepów meblowych i rynek jest bardzo chłonny. Często są to „sypialnie” dużych miast, gdzie jak wszędzie istnieje potrzeba urządzania swoich czterech kątów w sposób funkcjonalny i niedrogo. Nie wykluczamy jednak uruchamiania nowych sklepów franczyzowych w miastach większych niż 70 tys. mieszkańców.

Rozmawiał (dw)