20.06.2011

Wakacje pod znakiem meblowania

O przyzwyczajeniach klientów związanych z zakupem mebli opowiada Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Abra.

Jak wygląda sprzedaż mebli w okresie wakacyjnym?
Miesiące wakacyjne pozytywnie wpływają na ruch w sklepach meblowych. Po długiej zimie przychodzi czas na zmiany, m.in. wyglądu naszego domu i mieszkania. Urlopy zaplanowane w tym czasie często wykorzystywane są na remonty. Latem sklepy Abry odwiedza więcej klientów, kuszonych dodatkowo akcjami promocyjnymi. Działania marketingowe, jakimi wspieramy nasze salony meblowe, to ogólnopolskie kampanie reklamowe, w tym telewizyjne, oraz wydawane cyklicznie katalogi produktowe uwzględniające meble sprzedawane po promocyjnych cenach.

Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Abra

Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Abra Sklepy Meblowe

Kiedy najlepiej otwierać sklep meblowy?
Uruchomienie sklepu w czerwcu pozwala wystartować na samym początku najlepszego okresu w sprzedaży, który trwa aż do grudnia. Z tego trendu korzystają nasi pierwsi franczyzobiorcy. Poza sezonem letnim korzystamy z przyzwyczajenia Polaków do robienia rodzinnych zakupów w weekendy. Dlatego otwarcia nowych sklepów organizowane są w soboty. Klienci mogą tego dnia liczyć na przeceny i inne atrakcje.

W jakich miastach Abra poszukuje franczyzobiorców?
Abra kieruje ofertę franczyzową do miast 20-70 tys. mieszkańców. Właśnie w takich miejscowościach brakuje dobrych sklepów meblowych i rynek jest bardzo chłonny. Często są to „sypialnie” dużych miast, gdzie jak wszędzie istnieje potrzeba urządzania swoich czterech kątów w sposób funkcjonalny i niedrogo. Nie wykluczamy jednak uruchamiania nowych sklepów franczyzowych w miastach większych niż 70 tys. mieszkańców.

Rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0