21.06.2011

Franczyza naturalnie

Drogerie Phenomé wchodzą we franczyzę. Sklepy z kosmetykami naturalnymi będą powstawać w największych miastach Polski.

Pod marką Phenomé działa sieć sklepów oferujących kosmetyki naturalne i organiczne do pielęgnacji twarzy i ciała, produkty męskie, dla młodych mam i dzieci oraz bezpieczne kosmetyki do opalania. Ideologia marki odnosi się do natury i ekologii, stąd kosmetyki pozbawione są szkodliwych składników syntetycznych.

sklep z kosmetykami naturalnymi

Centralnym miejscem salonów Phenomé jest specjalny testing-bar, czyli miejsce, gdzie klient może usiąść i wypróbować każdy produkt na własnej skórze.

Pierwsze dwa salony sprzedaży naturalnych kosmetyków Phenomé zostały otwarte na początku 2010 roku w warszawskich centrach handlowych. Jednak prace nad konceptem rozpoczęły się trzy lata wcześniej. W tej chwili sieć Phenomé liczy cztery sklepy własne: w Warszawie, Poznaniu i Łodzi. Wszystkie działają w centrach handlowych – najlepszej, zdaniem przedstawicieli Phenomé, lokalizacji dla salonów tej marki. W grę wchodzą jeszcze lokale przy handlowych ulicach w centrach dużych miast. Docelowo pod marką Phenomé ma działać około 30 placówek własnych i franczyzowych.

– Chcemy przyspieszyć rozwój sieci, dlatego zdecydowaliśmy się na franczyzę – mówi Adrianna Janeczek, dyrektor generalny Phenomé. – Będziemy otwierali sklepy tam, gdzie mają one szanse na realny zysk. Bierzemy pod uwagę przede wszystkim duże miasta.

Firma poszukuje partnerów na terenie całego kraju. Franczyzobiorcą Phenomé może zostać osoba z zamiłowaniem do ekologii, mająca doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta oraz posiadająca środki finansowe na przygotowanie lokalu zgodnie ze standardami sieci. Dobrze jest, jeśli kandydat dysponuje lokalem lub ma upatrzoną lokalizację, w której chciałby rozpocząć działalność.

Phenomé zamierza otwierać sklepy zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych, zwłaszcza że na Zachodzie reakcja na markę Phenomé jest wyjątkowo pozytywna.

– Okazuje się, że jesteśmy jednym z nielicznych monobrandów na świecie, który już na starcie ma tak bogatą ofertę. Obcokrajowcy zaskoczeni są poziomem naszej obsługi i nowoczesnym wyglądem salonów. Rozpoczęliśmy już współpracę masterfranczyzową ze szwedzką firmą, która będzie rozwijać naszą sieć w całej Skandynawii – mówi Adrianna Janeczek. – Prowadzimy również rozmowy z zainteresowanymi kontrahentami na rynku brytyjskim i koreańskim.

(awh)