Internetowe delikatesy rosną w siłę

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opracował dokument Dobre Zasady E-commerce. Samoregulujący spis norm, wskazujący czym może kierować się internetowy przedsiębiorca, został opracowany przez praktyków e-commerce z myślą o bezpieczeństwie kupujących.
Niedziela
21.08.2011
Czołowe spożywcze sklepy internetowe urosły w zeszłym roku prawie o połowę, a bieżący też zapowiada się bardzo dobrze.
 

W Polskim handlu spożywczym dominują firmy zagraniczne takie jak Tesco, Jeronimo Martins czy Metro. Jednak w czołówce sklepów internetowych główną rolę odgrywają polskie spółki. Wśród nich prym wiodą: Alma, Piotr i Paweł oraz Bomi.

Liderem e-handlu spożywczego w Polsce jest sklep internetowy Alma, który dwa lata temu przyniósł 16 mln zł przychodów. W tym roku z pewnością przekroczy 50 mln zł i jest duża szansa, że w przyszłych latach dynamika rozwoju zostanie utrzymana. Na podium uplasowały się także sklepy Frisco i Piotr i Paweł.

1 września br. sieć Piotr i Paweł otworzy swój kolejny sklep internetowy w Szczecinie. Będzie to ósma lokalizacja e-sklepu sieci. Jeszcze w roku 2011 zostaną do obecnych lokalizacji mają zostać dołączone sklepy internetowe w Białymstoku oraz Radomiu. Rok 2010 został zamknięty wynikiem obrotu ponad 25 mln zł dla całej sieci e-sklepów Piotr i Paweł. Wobec przewidywanego dalszego rozwoju tej formy dokonywania zakupów firma prognozuje obroty sieci na rok 2011, na poziomie 45 mln zł.

W sklepy internetowe zaczęły niedawno inwestować zagraniczne sieci hipermarketów. E.Leclerc już od jakiegoś czasu posiada swój e-sklep. Niedawno dołączył do niego Auchan, a przymiarki do wejścia na internetowe witryny czyni Tesco.

Korzystanie z zakupów przez Internet daje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu co najmniej 7 dni roboczych w całej UE bez wyjaśniania powodu i bez ponoszenia kosztów. To ukłon w stronę niezdecydowanych. Przepisy nie zawsze są jednak tak łaskawe. Po zakupie biletu na koncert, lot do Madrytu czy rezerwacji online we włoskim hotelu zmiana zdania może słono kosztować.

(mak)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022