Grupa Emperia chciałaby sprzedać detaliczną część biznesu, w tym markety Stokrotka. Jej wartość wycenia minimum na 900 mln zł.
Środa
24.08.2011
Grupa Handlowa Emperia rozwija detal. Spółka chce zamknąć rok z 20 nowymi Stokrotkami.
 

Miała być fuzja z Eurocashem, sprzedaż hurtowej dywizji Tradis i poszukiwanie nabywcy na detaliczną część biznesu. Tymczasem połączenie handlowych gigantów stanęło pod znakiem zapytania, a Emperia w najlepsze rozwija swoje sieci sklepów. Właśnie nabyła sześć nowych nieruchomości, w których powstaną własne supermarkety grupy Stokrotka. W tym roku przybyło już siedem sklepów tej marki, a do końca roku ma ich powstać w sumie 20.

Stokrotka wraz z sieciami Delima, Społem Tychy i Maro Market tworzą trzon detalicznej dywizji Emperii. Zarząd spółki od czerwca poszukuje kupca na tę część biznesu. Wartość spółek detalicznych bez nieruchomości wycenia na nie mniej, niż 900 mln zł.

- Segment detaliczny to stabilna część Emperii, a supermarkety są bardzo perspektywicznym rynkiem. W 2010 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Niedawno ogłosiliśmy zamiar wyboru inwestora dla dywizji detalicznej na zasadzie aukcji. Notujemy duże zainteresowanie tą częścią biznesu zarówno ze strony inwestorów branżowych, jak i finansowych. Niezależnie od ogłoszonego procesu aukcyjnego zamierzamy rozwijać nasze sieci detaliczne. Pozwoli nam to na zwiększenie wartości tego segmentu – lub w wypadku nie uzyskania satysfakcjonującej oferty – wzmocnienie pozycji na rynku - mówi Artur Kawa, prezes Emperia Holding.

Oprócz nich w strukturze organizacyjnej grupy działa dystrybucyjna grupa Tradis, w skład której wchodzą franczyzowe sieci Groszek i Delima, Koliber, Euro Sklep i Lewiatan. W 2010 roku Emperia zarobiła na czysto prawie 100 mln zł przy przychodach na poziomie 6 mld zł. Zarząd spółki postanowił podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Wypłaci w sumie 39,2 mln zł, po 2,63 zł na akcje.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022