19.09.2011

Opinia z internetu, zakup w biurze

O preferencjach klientów dotyczących zakupu wycieczek zagranicznych opowiada Damian Ozga, prezes zarządu My Travel.

Gdzie Polacy najczęściej kupują wycieczki?
Klienci z roku na rok stają się coraz bardziej wymagający. Poszukują profesjonalnej obsługi i rzetelnego doradztwa. Naszym zdaniem, osoby planujące wyjazd boją się dokonywać zakupów przez internet, preferują wyszukanie ofert w sieci, gdzie na forach mogą zaciągnąć opinię o wybranej destynacji i hotelu. Następnie kierują się do biura podróży, aby uzgodnić z doświadczonym konsultantem, czy ten wybór jest trafny.

Damian Ozga, prezes zarządu My Travel

Damian Ozga, prezes zarządu My Travel

Jak wygląda konkurencja w branży turystycznej?
W Polsce działa ok. 3 tys. agencyjnych biur podróży, a większość z nich nie funkcjonuje pod logo żadnej znanej marki. Są to doświadczeni przedsiębiorcy, znają lokalny rynek, ale na płaszczyźnie marketingowej nie są w stanie skutecznie konkurować między sobą. Sprzedaż multiagencyjna będzie z biegiem czasu się konsolidować. Skorzystają na tym agenci i branża, bo działania reklamowe obejmą większą liczbą placówek.
Partnerzy My Travel mogą liczyć na zwrot z inwestycji we własne biuro nawet dwa razy szybciej, niż w przypadku prowadzenia biura bez pomocy franczyzodawcy. Oprócz otwierania nowych placówek, włączamy do sieci już istniejące biura. Ponadto uruchamiamy portal internetowy z wyszukiwarką ofert, na którym klienci, po wyborze konkretnej wycieczki i uprzednim zapoznaniu się z opiniami innych użytkowników, będą skierowani do placówki stacjonarnej w celu podpisania umowy.

Rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0