Starbucks i KFC w kioskach

Zachęcony dobrymi wynikami swoich tradycyjnych placówek próbuje szczęścia w formacie oferującym produkty na wynos.
Sobota
03.09.2011
AmRest testuje nowy format fast foodowych restauracji.
 

Notowana na giełdzie spółka AmRest, która w Europie Środkowej i Wschodniej rozwija sieci spod znaku m.in. KFC, Pizzy Hut i Starbucksa, próbuje swoich sił w nowym formacie placówek. W Galerii Krakowskiej testowy okres działalności rozpoczęły kioski KFC i Starbucksa. Klientom oferują kurczaki i kawę na wynos.

Szef AmRestu, Henry McGovern chce dotrzeć do klientów, którzy żyją w ciągłym pośpiechu i nie mają czasu, by zatrzymać się na posiłek. To właśnie do nich skierowane są „kioskowe” KFC i Starbucksy. Dlatego w Krakowie punkty tego typu powstały już przy dworcach kolejowym i autobusowym.

Pierwsze półrocze okazało się dla AmRestu okresem wyjątkowo udanym. Sprzedaż spółki na polskim rynku wzrosła o blisko 15 proc. do 1,14 mld zł. Na czysto firma zarobiła prawie 25 mln zł. Jak twierdzą analitycy, poprawę wyników AmRest zawdzięcza przejęciu hiszpańskiej spółki Restauravia oraz lepszym wynikom na rynkach rosyjskim i czeskim. Na wieść o rosnących zyskach spółki kurs jej akcji wzrósł o 13,3 proc. do 74 zł.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz