Jesienią kluby fitness zarabiają - mówi Jake Weinstock, dyrektor sieci siłowni Gold’s Gym w Polsce i Europie Wschodniej.
Poniedziałek
12.09.2011
- mówi Jake Weinstock, dyrektor sieci siłowni Gold’s Gym w Polsce i Europie Wschodniej.
 

Czy jesień to dobry okres w branży fitness?
Zdecydowanie tak. My właśnie przygotowujemy się do jesiennego boomu na kondycję i zdrowie. Powrót z wakacji, początek roku szkolnego i akademickiego zawsze wiążą się z większą motywacją i nowymi postanowieniami. Przekłada się to na większą liczbę klubowiczów, którzy odwiedzają nasze siłownie. Podobnie jak okres przedwakacyjny oraz początek nowego roku kalendarzowego, jesień to również świetny moment na otwarcie własnej siłowni.

Jakie wymagania stawiane są potencjalnym franczyzobiorcom Gold’s Gym?
Do każdego partnera podchodzimy indywidualnie, zarówno jeśli chodzi o kwestie kapitałowe, jak i sprawy związane z miejscem działalności. Przyjęliśmy jednak, że minimalna wartość inwestycji to około 300 tys. euro. Co do lokalizacji, to centra fitness Gold’s Gym świetnie funkcjonują w różnym środowisku i mogą być dopasowane do lokalnych warunków – lokale duże, mniejsze, o ograniczonych usługach, rodzinne, biznesowe itp. Nie można określić jednego czynnika decydującego o lokalizacji.

Ile placówek chcieliby Państwo otworzyć docelowo w Polsce?
Planujemy dynamiczny rozwój sieci w najbliższych latach, ale obecnie docelowa liczba placówek i franczyz nie jest dokładnie określona. Sprzedaż franczyzy jest naturalnym kierunkiem rozwoju, jaki sieć Gold’s Gym przyjęła kilkadziesiąt lat temu. Należy zaznaczyć, że nasycenie rynku fitness w Polsce to aktualnie w przybliżeniu 2 proc., dla porównania średni wskaźnik europejski to 7,9 proc. Nawet jeśli założymy jedynie zrównanie z europejską średnią, to mamy do czynienia z ogromnym potencjałem wzrostu tego rynku. Na dodatek raporty z sektora fitness pokazują, że prawie 90 proc. istniejących w Polsce klubów ocenia sytuację w branży i perspektywy jej rozwoju jako „dobre” i „bardzo dobre”.

Rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019