17.09.2011

110 pubów na Euro 2012

Grupa Żywiec zamierza w ciągu najbliższego roku przyspieszyć rozwój Piwiarni Warki.

W ciągu pięciu lat istnienia konceptu, pod logo Piwiarni Warki zostało otwartych ponad 90 lokali: 60 jednostek partnerskich i 30 franczyzowych. Najwięcej lokali działa na Górnym Śląsku, a najmniej w północnej części kraju i to właśnie tam Grupa Żywiec zamierza otwierać nowe placówki. Do pierwszego gwizdka na Euro 2012 sieć ma liczyć 110 pubów.
- Cały czas otrzymujemy wiele zapytań od potencjalnych partnerów. Liczymy na to, że przed zbliżającym się Euro 2012 uda nam się przyspieszyć rozwój, bo potencjał polskiego rynku do rozwoju naszej sieci na pewno jest jeszcze spory - mówi Tomasz Klujew, kierownik ds. rozwoju lokali wizerunkowych Grupy Żywiec.

Obiad i kufle piwa z Piwiarni Warki.

W całej Polsce działa 90 Piwiarni Warki. Najwięcej pubów tej sieci można znaleźć na Górnym Śląsku.

Grupa Żywiec z założenia nie tworzy jednostek własnych. Ostatnie inwestycje producenta piwa Warka to uruchomienie Piwiarni w Stalowej Woli i Łomży. W wrześniu tego roku otwarte zostaną lokale w Wejherowie oraz Kwidzynie, a w planach są kolejne otwarcia.

Warunkiem przystąpienia do sieci franczyzowej Piwiarni Warki jest posiadanie lokalu własnego lub wynajmowanego o pow. 150-250 m2 w miejscowości przekraczającej 30 tys. mieszkańców, w reprezentacyjnej części miasta. Kapitał na adaptację i zatowarowanie lokalu oscyluje w granicach 120-450 tys. zł. Za przystąpienie do sieci biorca licencji nie wnosi żadnej opłaty wstępnej, natomiast w trakcie współpracy odprowadza opłatę bieżącą w wysokości 1 tys. zł netto miesięcznie.

- Dobrze, jeśli w pobliżu lokalu znajdzie się miejsce na ogródek i parking. Lokal musi mieć wejście bezpośrednio z ulicy, oczywiście sale dla gości mogą znajdować się również na piętrze bądź w piwnicy. Tworząc Piwiarnie Warki zdecydowaliśmy się na duże witryny, przez które przechodzący mogą zobaczyć, co dzieje się w środku i wstąpić do naszego pubu - dodaje Tomasz Klujew.

(mak)