21.09.2011

Szkolenie z rekrutacji

Wrześniowe spotkanie członków Polskiej Organizacji Franczyzodawców poświęcono pozyskiwaniu franczyzobiorców.

Członkowie organizacji uczestniczyli 15 września w szkoleniu na temat profesjonalnego pozyskiwania franczyzobiorców. Prelegentami byli Monika Dąbrowska - prezes zarządu POF oraz Arkadiusz Słodkowski - członek zarządu POF. Omówiono proces rekrutacji oraz narzędzia marketingowe pozwalające na efektywne pozyskiwanie partnerów biznesowych. Drugą część spotkania poprowadziła Joanna Ziętara, trener i doradca w zakresie HR oraz e-marketingu. Warsztaty dotyczyły rekrutacji, zgodnie z założeniem „Franczyzobiorca to nie pracownik”. Zgromadzeni franczyzodawcy wymieniali się dotychczasowymi doświadczeniami w kontaktach z partnerami.

Członkowie POF w trakcie spotkania.

Do Polskiej Organizacji Franczyzodawców należy 39 marek.

- Efektywność działania firmy i proponowanego przez nią systemu franczyzowego zależy nie tylko od dobrze przygotowanej umowy franczyzowej, zależy przede wszystkim od ludzi, którzy są wykonawcami tej umowy. Powodzenie systemu zależy od ich produktywności, zdolności, motywacji do kreatywnego działania i umiejętności praktycznych. Istotą rekrutacji zatem jest przyciągnięcie kandydatów, którzy dostrzegają szanse i zagrożenia wynikające z systemu, dołożą wszelkich starań by wypełniać umowę zgodnie z jej założeniami, a ich motywacja i niesłabnące zaangażowanie przyczynią się do sukcesów - zarówno ich własnych jak i franczyzodawcy - mówi Magdalena Pytel, dyrektor regionalny ds. franczyzy w firmie Vision Express.

Nowi członkowie Polskiej Organizacji Franczyzodawców zaprezentowali swoje koncepty franczyzowe. Oto ich krótka charakterystyka:

  • Okay Multibrand Shop jest firmą z branży odzieżowej. Sklepy tej marki wyróżniają kolorowe manekiny oraz asortyment przeznaczony dla nastolatków. Utworzenie placówki wymaga inwestycji od 25 do 150 tys. zł w zależności od powierzchni sklepu. Minimalna wielkość lokalu wynosi 30 m2.
  • Solar jest polską marką odzieżową, łączącą światowe trendy z oczekiwaniami polskich klientek. Koszty inwestycji wynoszą od 80 do 130 tys. euro, franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej. Powierzchnia sprzedażowa dostosowana do specyfiki danego rynku to minimum 80 m2.
  • Restauracje szybkiej obsługi Salad Story serwują zdrowe i świeże sałatki. Na inwestycję należy przeznaczyć 250-500 tys. zł, w tym 30 tys. zł na opłatę wstępną. Sieć liczy 11 lokali własnych i 6 franczyzowych.
  • X-store to wielofunkcyjne butiki pocztowe oferujące m.in. usługi kurierskie, pocztowe oraz pakowanie i obsługę korespondencji. Obecnie funkcjonuje 17 placówek X-store, w tym 12 franczyzowych. Opłata wstępna wynosi 25 tys. zł, opłata miesięczna stanowi 6 proc. przychodów.
  • (mps)

    Udostępnij artykuł

    Komentarze na forum

    0