26.09.2011

Wydrukuj własną firmę

We wrześniu kolejni franczyzobiorcy Coffee News zaczęli wydawać reklamowo-rozrywkowe publikacje.

Koncept Coffee News narodził się 20 lat temu w Kanadzie. Polega on na wydawaniu cotygodniowych gazetek, które docierają do klientów kawiarni i restauracji. Publikacja jest bezpłatna, a franczyzobiorca zarabia na reklamach. Firma obecna jest w 20 krajach na całym świecie, w tym w USA, Brazylii, Hiszpanii i Niemczech, a od maja ubiegłego roku również w Polsce. W tym czasie sieć zdołała pozyskać 14 partnerów z różnych miast, kolejne wydawnictwa powstaną na Pomorzu.

para w kawiarni

Atutem przyszłych franczyzobiorców Coffee News jest doświadczenie sprzedażowe.

- Chcielibyśmy, aby do końca roku publikacje wydawane były w 25 miastach, a docelowo w 40. Franczyzobiorcy otrzymują wyłączność terytorialną w mieście liczącym minimum 60 tys. mieszkańców. Właśnie wielkość miasta decyduje o wysokości wstępnej opłaty licencyjnej, która wynosi 12-20 tys. zł – wyjaśnia Olga Siekierska, menedżer sieci Coffee News.

W październiku franczyzobiorcy mogą liczyć na znaczącą obniżkę ceny licencji - nawet do 10 tys. zł. Masterfranczyzobiorcy udało się wynegocjować specjalne warunki z centralą firmy.

Dodatkowymi kosztami dla franczyzobiorcy jest zakup materiałów reklamowych – stojaków i folderów reklamowych oraz wydatki związane z drukiem publikacji. Właściciel licencji zapewnia indywidualne szkolenie wstępne, okresowe szkolenia handlowe, projekty materiałów marketingowych, obecność w firmowym serwisie internetowym oraz doradztwo, przez cały okres prowadzenia firmy.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0