30.09.2011

Zabawy robotów

TwójRobot.pl prowadzi warsztaty dla dzieci, na których uczestnicy poznają świat techniki konstruując roboty.

Firma TwójRobot.pl działa na rynku od pięciu lat, a od roku posiada wyłączność na dystrybucję zestawów edukacyjnych do robotyki, marki RoboRobo. Dzięki temu franczyzobiorcy mogą nabywać sprzęt po cenach hurtowych. TwójRobot.pl swoją ofertę współpracy kieruje zarówno do działających już placówek edukacyjnych, chcących rozszerzyć zakres swoich usług, jak i do młodych przedsiębiorców szukających pomysłu na biznes.

Robot LEMO promuje firmę odwiedzając szkoły i centra handlowe.

Robot LEMO promuje firmę odwiedzając szkoły i centra handlowe. Może rozwozić ulotki na targach, służyć jako robo-hostessa, punkt informacyjny czy atrakcja na evencie. Robota można wynająć na dowolną imprezę lub wydarzenie, gdzie na monitorze może wyświetlać wgrane loga sponsora lub filmy reklamowe o produkcie.


Robotowi udało mu się także zająć trzecie miejsce w finale konkursu "Kapitalny Pomysł" telewizji TVN.

- W czasie studiów na Politechnice Poznańskiej, wraz z kolegami, wielokrotnie brałem udział w zawodach robotów – wspomina Bożydar Milewski, właściciel firmy Twój Robot. - Oprócz zawodników przychodziło na nie mnóstwo dzieci zafascynowanych walczącymi maszynami. Stąd właśnie pomysł, aby zacząć dla nich organizować warsztaty, na których mogą rozwijać swoje umiejętności techniczne.

Idealnym narzędziem okazały się roboty dostarczające uczestnikom po prostu dobrej zabawy. Pierwsza placówka powstała w Poznaniu, a niespełna rok później zajęcia odbywały się także we Wrocławiu i Warszawie. Dziś sieć Twój Robot skupia 12 placówek własnych, pięć partnerskich oraz cztery franczyzowe. Do ostatniej grupy, pod koniec września dołączyła placówka w Gdańsku, a w październiku powiększy ją jeszcze punkt w Gdyni. Finalizowane są również rozmowy na temat otwarcia punktów franczyzowych w dwóch dużych miastach w Polsce wschodniej.

Żeby rozpocząć działalność pod szyldem sieci należy dysponować kapitałem rzędu 40 tys. zł, z czego 19 tys. zł trzeba przeznaczyć na zakup podstawowego sprzętu dydaktycznego. W początkowym okresie prowadzenia firmy możliwe jest odpłatne dzierżawienie sprzętu z centrali, co pozwala znacznie zredukować koszty rozpoczęcia działalności. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi odpowiednio siedem i cztery tys. zł dla dużych i małych miast. Dodatkowym wymogiem jest wykształcenie informatyczne bądź studia z zakresu robotyki lub zatrudnienia takiej osoby.

Koniecznością jest także posiadanie własnej placówki, lub możliwość okresowego najmu odpowiednich pomieszczeń. Sala zajęciowa powinna być przystosowana dla dzieci i mieć co najmniej 35 m2 powierzchni.

- Nasze lokale to najczęściej sale wynajmowane na wyższych uczelniach lub w szkołach, spełniające wymagania odnośnie lokalizacji: blisko centrum oraz z dobrym dojazdem samochodowym – dodaje Bożydar Milewski. - do prowadzenia małych placówek na początku ich działalności wystarczy jedna osoba zatrudniona na stałe, prowadząca zapisy oraz warsztaty.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora