Szefowie Tradisu i Emperii spisali projekt fuzji z Eurocashem na straty. Wracają do rozwijania własnych konceptów franczyzowych. Minutka to ich najnowsza propozycja.
Środa
28.09.2011
Emperia wraca do gry z nowym konceptem.
 

Tradis, dystrybucyjna część Grupy Handlowej Emperia, startuje z nowym systemem partnerskim pod nazwą Minutka. Koncept ma odpowiedzieć na potrzeby tych detalistów z rynku spożywczego, którzy cenią sobie zatowarowanie sklepów w formie Cash&Carry – czyli wyprawy do hurtowni na własną rękę.

- Dotychczas kierowaliśmy propozycję sieciowej współpracy głównie do klientów zaopatrujących się w kanale serwisowym (z dostawą) poprzez koncepty franczyzowe - Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Milea. Minutka jest alternatywą dla odbiorców preferujących samodzielne zaopatrzenie własnego sklepu w halach C&C Tradis – mówi Rafał Melanowicz, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Tradis.

Jedynym wymogiem w stosunku do partnerów sieci ma być „utrzymanie przez nich określonego poziomu lojalności zakupowej”. To dość zagadkowy warunek. Według członków zarządu Tradisu wartość regularnych zakupów będzie indywidualnie ustalana z każdym partnerem. Co w zamian za lojalność oferuje dawca licencji?

- Prosty model współpracy: w zamian za utrzymanie określonego poziomu obrotów z halami C&C Tradis rewanżujemy się kupcom poprawą stałych rabatów, atrakcyjnymi promocjami oraz finansowaniem wizualizacji sklepu. Nie ingerujemy w poziom marżowania – mówi Tomasz Ciepłowski, dyrektor sprzedaży C&C Tradis.

Do końca roku ma powstać 120 punktów sieci. Opłata franczyzowa wyniesie 90 zł miesięcznie, a partnerzy będą mogli robić zakupy w 35 magazynach Cash&Carry na terenie całej Polski. Inaczej jednak niż w przypadku hal konkurencyjnego Makro Cash&Carry, ich oferta dostępna będzie tylko dla partnerów, a nie dla przedsiębiorców "z ulicy".

- Nie chcemy, by przy kasie spotkali się nasi klienci, czyli biorcy licencji Minutki, ze swoimi klientami, na co dzień robiącymi zakupy w Minutkach na osiedlu - tłumaczy Lesław Syguła, dyrektor rozwoju sprzedaży grupy Tradis.

Głównym narzędziem promocyjnym mają być umieszczane w placówkach plakaty reklamowe.

- Z naszych badań wynika, że zaledwie 20-30 proc. gazetek reklamowych, które trafiają do skrzynek na listy klientów, rzeczywiście jest przez nich zabieranych do domu, a nie od razu wyrzucanych. Dlatego w naszym przekonaniu plakaty w sklepach to bardziej efektywna forma reklamy – twierdzi Rafał Melanowicz.

Choć przez ostatnie pół roku rozwój Tradisu był niejako urzędowo zamrożony ze względu na umowę dotyczącą jego sprzedaży Eurocashowi, zarząd spółki nie zasypiał gruszek w popiele.

- Warunki porozumienia ze spółką Luisa Amarala nie pozwalały nam modyfikować istniejących konceptów, ale nie zabraniały pracy nad nowym systemem. Minutkę rozwijamy już od ponad roku, a placówki pilotażowe działają już w sześciu lokalizacjach – zdradza Lesław Syguła.

Wraz z rozwojem dyskontów z polskiego rynku FMCG (dóbr szybko zbywalnych) znikają tradycyjne sklepy spożywcze. W 2005 roku sklepów o powierzchni do 40 m2 było ponad 73 tys., dziś jest ich nieco ponad 51 tys. Zdaniem analityków rynku franczyza i systemy partnerskie mogą stać się jedyną szansą na przetrwanie dla mniejszych, regionalnych przedsiębiorstw z branży.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.