Pierwsza kafejka Belgian Beer Cafe powstała w 1998 roku w Groningen w Holandii. Obecnie w sieci zrzeszonych jest ponad 60 placówek franczyzowych na całym świecie.
Środa
12.10.2011
Nawiązujące do ubiegłego wieku kafejki Belgian Beer Cafe powstaną także w Polsce.
 

Właściciel marki Belgian Beer Cafe, koncern piwny AB InBev, rozwija system franczyzowy na całym świecie. Specjalnie utworzony zespół pracuje nad wprowadzeniem marki na nowe rynki w Europie, Ameryce Południowej, Stanach Zjednoczonych, a także w Chinach. W Polsce pierwszy lokal ma powitać klientów w przeciągu najbliższego roku.

- Planujemy otworzyć kilkanaście placówek w całym kraju, głównie w dużych miastach – mówi Magda Gabryelska, zajmująca się rozwojem Belgian Beer Cafe w Polsce. - Szukamy partnerów dysponujących zarówno własnym kapitałem finansowym, jak i doświadczeniem w branży gastronomicznej. Jeżeli partner nie posiada własnego lokalu, ani takiego nie wynajmuje, udzielamy wsparcia w wyborze odpowiedniego miejsca.

Kafejka powinna mieć minimum 120 m2. Najatrakcyjniejsze lokalizacje to centra miast, miejsca w pobliżu lotniska, dworca oraz placówki w linii zabytkowej zabudowy. Prowadzone są także rozmowy z centrami handlowymi.

Belgian Beer Cafe to lokale urządzone w stylu lat dwudziestych XX wieku. W restauracjach można skosztować od 20 do 40 rodzajów piw oraz oryginalnej belgijskiej kuchni. Kafejki występują w dwóch odmianach wystroju: rural i cosmopolitan. Anheuser-Busch InBev gwarantuje swoim franczyzobiorcom m.in.: projekt i wystrój lokalu, doradztwo w zakresie przygotowania menu i doboru gamy piw oraz szkolenia barmanów i kucharzy.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz