Andrzej Piątkowski, country manager General Mills.
Poniedziałek
31.10.2011
- Mamy sprecyzowane wymagania dotyczące jakości działań operacyjnych, czy lokalizacji. Do tego zobowiązuje nas segment premium - mówi Andrzej Piątkowski, country manager General Mills.
 

Czy warto rozwijać luksusową markę przez franczyzę? Na luksus stać niewielką grupę klientów...
Na każdym rynku są konsumenci, którzy chcą kupować produkty premium i bywać w prestiżowych miejscach. Lodziarnie Häagen-Dazs mają być właśnie takim miejscem, w którym „się bywa”. Z naszego punktu widzenia, lodziarnie odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku i znajomości marki, ale pełnią również ważną funkcję w zakresie wsparcia sprzedaży. Klienci najpierw odwiedzają lodziarnie, a potem kupują lody Häagen-Dazs w sklepach. Dlatego będziemy wspierać ich rozwój poprzez franczyzę. Model franczyzy jest bowiem bardziej efektywny, niż lodziarnie własne i sprawdził się w wielu krajach na świecie - od Europy po Tajlandię.

Jak wygląda budowa franczyzowej sieci ekskluzywnych lodziarni?
Jest to bardzo wymagający proces, ponieważ nasz system organizacyjny różni się od innych franczyz. Centrala firmy ulokowana jest w Niemczech, nie mamy regionalnych przedstawicieli, którzy nadzorowaliby proces otwarcia czy prowadzenia lokalu. Dlatego liczymy na dużą samodzielność i poczucie odpowiedzialności franczyzobiorców, którzy we własnym zakresie muszą znaleźć lokal, negocjować ceny wynajmu, przygotować projekt i zająć się wykonawstwem. Mamy też wobec partnerów określone wymagania dotyczące franczyzy, jakości działań operacyjnych, czy lokalizacji, która ma dla nas kluczowe znaczenie. Ze względu na specyfikę marki, lodziarnie Häagen-Dazs otwierane są tylko w prestiżowych lokalizacjach i popularnych punktach turystycznych oraz węzłach komunikacyjnych, co gwarantuje bardzo duży przepływ klientów o dochodach powyżej średniej krajowej. Przykładowo, w Warszawie działają dwa punkty, w tym jeden przy Nowym Świecie – ulicy atrakcyjnej dla turystów, ale i ludzi zamożnych. Lodziarnia doskonale prosperuje i odwiedza ją coraz większa liczba klientów. Do współpracy szukamy osób, które dysponują lokalami w reprezentacyjnych lokalizacjach. W Warszawie są to np. centra handlowe: Złote Tarasy czy Arkadia, w Krakowie – Galeria Krakowska i Rynek, a w Sopocie – sezonowy punkt przy molo.

Czy łatwo jest znaleźć chętnych do wyłożenia 125 tys. euro na lodziarnię?
Kwota inwestycji to pierwszy etap selekcji kandydatów na naszych franczyzobiorców. Nie jest dla nas ważna liczba zgłoszeń od potencjalnych partnerów, ale profil osób, które chcą z nami współpracować. Ważne jest, aby nasz przyszły partner był kreatywny, samodzielny i prowadził aktualnie biznes gastronomiczny lub przynajmniej miał doświadczenie w prowadzeniu biznesu gastronomicznego. Zgodność z naszym profilem franczyzobiorcy sprawdzamy podczas rozmów, gdzie omawiamy przygotowany przez kandydata biznesplan i sprawdzamy jego motywację do działania pod marką Häagen-Dazs. W trakcie trwania współpracy kładziemy nacisk na szkolenia jakościowe i biznesowe. Na bieżąco kontrolujemy standardy działania, m.in. poprzez comiesięczne audyty i badania typu „mystery shopper”.

Rozmawiała (awh)


ZOBACZ W KATALOGU

7 Street – Bar & Grill
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili
Chop Chop Lody Tajskie
Cleopatra
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Express Pizza – Ta prostokątna!
Fabryka Pizzy
Felix Chicken
Fornetti
Fresh Gelato
Frytki Belgijskie w Krakowie
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Kebab King
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Mangatto
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Rybkodajnia
Sbarro
Seta Disco, Seta Bistro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tel Aviv
Telepizza
Tutti Santi
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Yogo Factory
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Zdrowa Micha bistro piekarnia
Z ogórem czy bez?

POPULARNE NA FORUM

Naleśnikarnia

Dobry pomysł, dużo ludzi lubi naleśnikarnie. Tu macie namiar na sprawdzonego dostawcę pieczarek: Lomania http://lomania.pl/ Od dawna zajmują się przetwórstwem...

5 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Dobre miejsce na pizzerię

Really I Appreciate The Effort You Made To Share The Knowledge. This Is Really A Great Stuff For Sharing. Keep It Up. Thanks For Sharing. Αληθινή Ιστορία...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Sprzęt do knajpy

Akurat konkurencja jest taka sobie, bo mało który sklep jest w stanie zaoferować wyposażenie wysokiej jakości. Jeśli jednak liczysz na coś naprawdę solidnego, to postaw...

2 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Fast food na kółkach

A ja z kolei polecam Wam marven - https://marven.pl/Akcesoria/Alternatywne-metody-parzenia-kawy/Aeropressy

7 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Odsstapie

Witam, proszę o kontakt dziekuje Lukasz.

2 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Fast food na kółkach

Food truck jest obecnie bardzo popularny, gdzie się nie rozejrzymy, to tylko to jedzenie na kółkach.

7 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018