Andrzej Piątkowski, country manager General Mills.
Poniedziałek
31.10.2011
- Mamy sprecyzowane wymagania dotyczące jakości działań operacyjnych, czy lokalizacji. Do tego zobowiązuje nas segment premium - mówi Andrzej Piątkowski, country manager General Mills.
 

Czy warto rozwijać luksusową markę przez franczyzę? Na luksus stać niewielką grupę klientów...
Na każdym rynku są konsumenci, którzy chcą kupować produkty premium i bywać w prestiżowych miejscach. Lodziarnie Häagen-Dazs mają być właśnie takim miejscem, w którym „się bywa”. Z naszego punktu widzenia, lodziarnie odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku i znajomości marki, ale pełnią również ważną funkcję w zakresie wsparcia sprzedaży. Klienci najpierw odwiedzają lodziarnie, a potem kupują lody Häagen-Dazs w sklepach. Dlatego będziemy wspierać ich rozwój poprzez franczyzę. Model franczyzy jest bowiem bardziej efektywny, niż lodziarnie własne i sprawdził się w wielu krajach na świecie - od Europy po Tajlandię.

Jak wygląda budowa franczyzowej sieci ekskluzywnych lodziarni?
Jest to bardzo wymagający proces, ponieważ nasz system organizacyjny różni się od innych franczyz. Centrala firmy ulokowana jest w Niemczech, nie mamy regionalnych przedstawicieli, którzy nadzorowaliby proces otwarcia czy prowadzenia lokalu. Dlatego liczymy na dużą samodzielność i poczucie odpowiedzialności franczyzobiorców, którzy we własnym zakresie muszą znaleźć lokal, negocjować ceny wynajmu, przygotować projekt i zająć się wykonawstwem. Mamy też wobec partnerów określone wymagania dotyczące franczyzy, jakości działań operacyjnych, czy lokalizacji, która ma dla nas kluczowe znaczenie. Ze względu na specyfikę marki, lodziarnie Häagen-Dazs otwierane są tylko w prestiżowych lokalizacjach i popularnych punktach turystycznych oraz węzłach komunikacyjnych, co gwarantuje bardzo duży przepływ klientów o dochodach powyżej średniej krajowej. Przykładowo, w Warszawie działają dwa punkty, w tym jeden przy Nowym Świecie – ulicy atrakcyjnej dla turystów, ale i ludzi zamożnych. Lodziarnia doskonale prosperuje i odwiedza ją coraz większa liczba klientów. Do współpracy szukamy osób, które dysponują lokalami w reprezentacyjnych lokalizacjach. W Warszawie są to np. centra handlowe: Złote Tarasy czy Arkadia, w Krakowie – Galeria Krakowska i Rynek, a w Sopocie – sezonowy punkt przy molo.

Czy łatwo jest znaleźć chętnych do wyłożenia 125 tys. euro na lodziarnię?
Kwota inwestycji to pierwszy etap selekcji kandydatów na naszych franczyzobiorców. Nie jest dla nas ważna liczba zgłoszeń od potencjalnych partnerów, ale profil osób, które chcą z nami współpracować. Ważne jest, aby nasz przyszły partner był kreatywny, samodzielny i prowadził aktualnie biznes gastronomiczny lub przynajmniej miał doświadczenie w prowadzeniu biznesu gastronomicznego. Zgodność z naszym profilem franczyzobiorcy sprawdzamy podczas rozmów, gdzie omawiamy przygotowany przez kandydata biznesplan i sprawdzamy jego motywację do działania pod marką Häagen-Dazs. W trakcie trwania współpracy kładziemy nacisk na szkolenia jakościowe i biznesowe. Na bieżąco kontrolujemy standardy działania, m.in. poprzez comiesięczne audyty i badania typu „mystery shopper”.

Rozmawiała (awh)


ZOBACZ W KATALOGU

7th Street - Bar&Grill
A.Blikle
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chop Chop Lody Tajskie
Cleopatra
CoffeeFeel
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Columbus Coffee
Cools
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Fabryka Pizzy
Felix Chicken
Fornetti
Frankie’s
Fresh Gelato
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Kebab King
Kiełbaskowo
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Mangatto
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Los Tacos
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meat & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niko Spaghetti Bar
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Dominium
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Rybkodajnia
Sbarro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tel Aviv
Telepizza
Tutti Santi
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Yogo Factory
Zapieksownia
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Z ogórem czy bez?

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.

POPULARNE NA FORUM

Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Moim zdaniem najwygodniejszą apką do zamawiania jest pizza portal, osobiście jeśli coś zamawiam to właśnie przez ich aplikację. Nie tylko pizza, ogólnie dobre jedzenie...

21 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018