Franczyzobiorcami PCDOC są zazwyczaj osoby posiadające wykształcenie informatyczne lub po prostu interesujące się komputerami.
Piątek
28.10.2011
Pogotowie komputerowe PCDOC wprowadziło nową usługę, która gwarantuje klientom stałą opiekę informatyczną.
 

Usługa jest skierowana do sektora MSP. Miesięczna opłata abonamentowa wynosząca co najmniej 79 zł zapewnia stałą ochronę informatyczną ze strony franczyzowych serwisów. Firma obsługuje już klientów z ok. 50 miast. PCDOC chciała uruchomić do końca 2011 roku sto punktów partnerskich. Na chwilę obecną plan został zrealizowany w połowie. W dalszym rozwoju sieci ma pomóc prowadzona kampania nastawiona na pozyskanie większej liczby franczyzobiorców.

- Barierą w otwarciu biznesu pod logo PCDOC nie jest kwota inwestycji, ale obawa przed odpowiedzialnością związaną z prowadzeniem własnej firmy. Właśnie świadomość tej odpowiedzialności sprawia, że zapał niektórych bardzo szybko mija – wyjaśnia Szymon Retecki, prezes PCDOC.

Franczyzobiorcami firmy są zazwyczaj osoby posiadające wykształcenie informatyczne lub po prostu interesujące się komputerami. Franczyza PCDOC może być alternatywą dla tych, którzy nie chcą pracować w korporacji.

- Wcześniej jednak nasi potencjalni partnerzy zdają test umieszczony na naszej stronie internetowej. Jego wyniki pomagają dowiedzieć się, jakiej wiedzy im brakuje, aby uzupełnić ją później na szkoleniu. W teście pojawiają się problemy, które najczęściej rozwiązują serwisanci PCDOC – dodaje Szymon Retecki.

Kwota inwestycji w punkt PCDOC to 4 tys. zł netto oraz 2,5 tys. zł z tytułu opłaty marketingowej. Do pracy niezbędny jest laptop. Własny samochód nie jest konieczny, ale znacznie ułatwia pracę. W przypadku zakupu auta, firma pomaga zainteresowanym osobom w jego leasingu. Charakter prowadzonej działalności (naprawy w domu klienta) nie wymaga posiadania stacjonarnego punktu usługowego, dzięki czemu zmniejszają się stałe koszty prowadzenia działalności. Firma gwarantuje wyłączność terytorialną. Dotyczy to głównie mniejszych miast, gdzie jeden partner jest w stanie obsłużyć cały rynek.

(dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.