Columbus Coffee wywodzi się ze Szczecina, gdzie do macierzystej kawiarni na początku listopada dołączy placówka franczyzowa.
Poniedziałek
07.11.2011
Na początku listopada Columbus Coffee otworzy siódmą kawiarnię.
 

Columbus Coffee Nicola będzie trzecim lokalem franczyzowym działającej na rynku od ponad roku sieci. Będzie to równocześnie pierwsza placówka prowadzona przez franczyzobiorców w Szczecinie, gdzie koncept ma swoje korzenie.
- Permanentny pośpiech i zmieniający się styl życia skłaniają ludzi do poszukiwania nowych produktów i marek, które pozwolą im należeć do grupy ludzi sukcesu. Zależy nam aby klienci odwiedzali nas kilka razy w tygodniu, tak jak dzieje się to na zachodzie Europy lub w USA – mówi Tomasz Weczer, członek zarządu i dyrektor ds. strategii i rozwoju sieci Columbus Coffee.

Kawiarnie Columbus Coffee powstają w centrach miast liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca powinien mieć lokal narożny mieszczący się w pobliżu urzędów, szkół lub firm. Wysokość inwestycji jest uzależniona od stanu i metrażu lokalu. Opłata licencyjna wynosi 18 tys. zł za pierwszą kawiarnię, licencja za każdą kolejną to 9 tys. zł. Opłata miesięczna wynosi 5 proc. obrotu netto.

- Nie wymagamy doświadczenia gastronomicznego. Zależy nam na partnerach, którzy marzą o kawiarni pełnej zadowolonych klientów z własnym charakterem i klimatem. Szukamy osób, które nie boją się ciężkiej pracy i chcą się skoncentrować na prowadzeniu tego typu biznesu – wyjaśnia Weczer. – Chcielibyśmy, żeby w przyszłym roku nasza sieć powiększyła się o kolejnych siedem kawiarni franczyzowych i przynajmniej jedną własną.

(mak)


Magdalena Krocz