Większą część powierzchni restauracji Olimp zajmuje zaplecze kuchenne.
Wtorek
15.11.2011
Gastromall, właściciel sieci restauracji Olimp i kawiarni Frappe Point, uruchomił pierwszą lodziarnie Lovit.
 

Pierwsza lodziarnia Lovit powstała w centrum handlowym Futura Park pod Krakowem. W jej ofercie znajduje się 12 smaków lodów, gofry oraz kawa. Punkty Lovit będą otwierane w formie wysp w galeriach handlowych. Gastromall, właściciel marki, zapowiada rozwój nie tylko najnowszego konceptu, ale również innych sieci należących do grupy: kawiarni Frappe Point (aktualnie 6 lokali) i restauracji Olimp z samoobsługowym systemem sprzedaży posiłków na wagę (obecnie 12 placówek).

Gastromall ma już podpisane umowy franczyzowe na otwarcie kolejnych placówek Olimp: w Kielcach oraz Rzeszowie. Trwa także rekrutacja franczyzobiorców do prowadzenia restauracji Olimp w powstającym CH Europa Centralna w Gliwicach. Firma planuje również rozwój zaplecza gastronomicznego dla sieci.

– Pozyskaliśmy dofinansowanie z funduszy unijnych na trzy projekty – mówi Piotr Niemiec, właściciel firmy Gastromall. – Dzięki temu będziemy mogli wyodrębnić w naszej firmie dział z żywnością specjalną tj. dietetyczną, bezglutenową, niskotłuszczową, a także prozdrowotną.

Otwierając własną restaurację Olimp trzeba być przygotowanym na wydatek 180 tys. zł na zakup sprzętu i wyposażenie placówki. Do tej kwoty należy doliczyć koszty adaptacji lokalu, w którego wyszukiwaniu pomaga firma Gastromall. Placówka powinna mieć co najmniej 150 m2 powierzchni, z czego ok. 90 m2 zajmie kuchnia, a pozostałe 60 m2 pozostaje do zagospodarowania sali. Franczyzodawca pomaga również w uzyskaniu dotacji unijnych na rozwój własnego biznesu.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz