23.01.2001

PKN Orlen zmienia wizerunek detalu

Koncern ma zamiar wprowadzić nowy system wspomagający stacje benzynowe.

Po wejściu w ostatni etap restrukturyzacji samej spółki PKN Orlen w tym roku zacznie kłaść nacisk na tzw. Program Poprawy Zysku w usługach detalicznych – pisze Puls Biznesu z 18 stycznia 2001. Na razie standard usług na stacjach koncernu bardzo odbiega od oferowanego przez zagraniczne sieci stacji benzynowych.

Pionierskim w PKN projektem mającym na celu poprawę jakości usług detalicznych był program kart lojalnościowych dla klientów korporacyjnych. Obecnie jest nim objętych 900 stacji na terenie kraju. PKN podaje, że za pośrednictwem kart dokonywane jest ponad 25 tyś. transakcji miesięcznie, a wzrost przychodów ze sprzedaży w ramach programu firma szacuje na 60 proc. miesięcznie - informuje Puls Biznesu.

Koncern planuje również skoncentrowanie dystrybucji produktów pozapaliwowych sprzedawanych na stacjach. PKN nie wyklucza budowy centrów handlowych na terenach przy stacjach paliwowych. Nowe stacje oferujące najwyższy standard będą działały pod logo Orlen. PKN Orlen w ciągu najbliższego roku wdroży też nowe oprogramowanie logistyczne na stacjach. Wszystkie te działania mają na celu utrzymanie dotychczasowego udziału w sprzedaży detalicznej, który wynosi około 40 proc. i zwiększenie rentowności – kończy artykuł PB.

Więcej: Puls Biznesu, 18 stycznia 2001.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0