W IV kwartale 2011 roku spółka Ostatniemiejsca.pl planuje debiut na NewConnect. 10 października firma zakończyła prywatną emisję akcji. Najważniejszym celem jest inwestycja w technologię IT, która pozwoli utrzymać dotychczasową dynamikę rozwoju.
Wtorek
15.11.2011
Biuro podróży Ostatniemiejsca.pl zwiększyło sprzedaż wycieczek. W rozwoju ma pomóc debiut na NewConnect.
 

Od początku tego roku Ostatniemiejsca.pl sprzedały usługi turystyczne warte 14 mln. zł. Prognozy mówią, że firma zakończy rok z 18 mln. zł, co oznacza 70 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Przychody firmy do końca roku powinny przekroczyć 2 mln zł. Rezerwacje internetowe stanowią 3/4 wszystkich wycieczek kupowanych w sieciowych biurach podróży. Spółka prowadzi sprzedaż także poprzez tradycyjne agencje, których ma 45, ale dystrybucja internetowa stanowi przyszłość rozwoju firmy.

– Obecnie mamy blisko 100 tys. unikalnych użytkowników i kilkaset tysięcy odsłon miesięcznie. Zdecydowana większość odwiedzających naszą stronę realizuje zakupy online. Nieliczni decydują się na wizytę w lokalu. Klienci wolą konsultować wybraną ofertę telefoniczne lub za pośrednictwem komunikatorów internetowych – mówi Tomasz Kozikowski, prezes Ostatniemiejsca.pl.

Spółka, która od 7 lat jest właścicielem turystycznego e-serwisu postanowiła włączyć swoich partnerów do działalności w internecie. Koszt inwestycji w licencyjny e-biznes to 12,5 tys. zł., czyli tyle samo, co w przypadku stacjonarnego biura podróży. Odchodzą natomiast wydatki związane z adaptacją i utrzymaniem biura, które miesięcznie wynoszą od 3 do 10 tys. zł.

– Proponujemy nowym franczyzobiorcom wirtualną formę biznesu. Obserwując rynek odradzamy otwieranie nowych lokali tam, gdzie istnieje proporcjonalnie dużo biur stacjonarnych. Branża systematycznie przenosi się do internetu – mówi Tomasz Kozikowski.

Aktualnie w ramach serwisu Ostatniemiejsca.pl-NET funkcjonuje 10 franczyzobiorców. W razie potrzeby, oprócz sprzedaży usług w internecie, partnerzy dojeżdżają również do klienta w celu bezpośredniej konsultacji ofert wakacyjnych. Jest to odpowiedź na tzw. efekt ROPO (research online, purchase offline – szukaj w internecie, kupuj w biurze), który według Tomasza Kozikowskiego z czasem będzie słabł.

(mk)


POPULARNE NA FORUM

Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam czy jest możliwość wycofania pieniędzy ? wczoraj zarezerwowałem samochód w tej firmie GLOBAL. zmieniłem plany a samochód rezerwowałem na 03 sierpnia,rezerwacji...

31 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Spływy kajakowe - czy warto zainwestować?

Mam działkę przy nabrzeżu rzeki i myślałem kupić parę kajaków i organizować spływy kajakowe, coś w tym stylu: Spływy kajakowe Skrwa. Czy trzeba do tego celu...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Pensjonat - warto czy nie?

więcej o Janluka tu. Również ciekawy temat

3 wypowiedzi
ostatnia 04.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Global rent a car to masakryczny przekret!!! Mnie zrobili tak samo w bambucho. Podrozwalismy 21go czerwca 2018. Dali samochod nie taki jak zamawiany, a po odbior to juz nie...

31 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Czy ktos z Panstwa mial problem z firma customercare@global-rent-a-car.pl wynajmujaca auta na lotnisku w Gdansku? Otrzymalem inne auto niz zamowilem, auto bylo nie umyte, a...

31 wypowiedzi
ostatnia 01.07.2018
Nowa marka hotelowa wchodzi do Polski

Rzeczywiście jakoś to do mnie nie przemawia color switch game

2 wypowiedzi
ostatnia 28.06.2018
Czy warto prowadzić biuro podróży?

Moim zdaniem biuro podróży to zawsze dobry interes, zapotrzebowanie na takie usługi z roku na rok jest co raz większe, co raz więcej ludzi nie chce siedzieć w domu tylko...

34 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Noclegi dla firm - czy warto?

Jak potrzebujecie wyposażenia hotelu to sprawdźcie sobie firmę http://womeb.com.pl/meble-hotelowe-restauracyjne/ Dostaniecie u nich bardzo fajnie wykonane meble. W dodatku ...

16 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018