Świat Nieruchomości zwraca uwagę na odwrót klientów od tradycyjnych ogłoszeń prasowych. Z tego względu agencja kładzie duży nacisk na obecność w internecie oraz rozwój własnego portalu.
Piątek
25.11.2011
Własne biuro nieruchomości poprowadzi ten, kto ma licencję pośrednika. Pozostali muszą skorzystać z wyjścia awaryjnego.
 

Świat Nieruchomości powstał w 2004 roku. Do tej pory pod logo firmy otwarto trzy biura własne i jedno franczyzowe. Wszystkie działają w województwie zachodniopomorskim. Oczywiście rozwój sieci nie ogranicza się wyłącznie do Pomorza. Właściciel licencji chciałby pozyskać partnerów z miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców leżących na terenie całej Polski.

- Preferujemy byłe i obecne stolice województw. Biura o minimalnej powierzchni 40 m2 powinny znajdować się w centrum miasta, galerii handlowej lub w biurowcu zlokalizowanym w ścisłym śródmieściu. Jednak to nie lokal jest największym problemem naszych potencjalnych partnerów, tylko konieczność posiadania licencji zawodowej. Jeśli franczyzobiorca nie posiada licencji, będzie musiał wskazać osobę, która będzie sprawowała nadzór nad czynnościami pośrednictwa w danej placówce - tłumaczy Tomasz Siwicki ze Świata Nieruchomości.

Inwestycja w biuro wynosi 50 tys. zł. Tyle powinno kosztować wyposażenie, sprzęt komputerowy oraz dostosowanie lokalu do wymogów sieci. Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą ze Światem Nieruchomości nie ponoszą opłaty wstępnej, w przyszłości zostanie ona jednak wprowadzona. Partner franczyzodawcy otrzymuje dostęp do systemu CRM, bierze udział w akcjach marketingowych organizowanych przez właściciela licencji oraz otrzymuje wsparcie prawne w trakcie realizacji transakcji sprzedaży i wynajmu. Umowa franczyzowa zawierana jest na pięć lat.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz