Gastronomiczne kioski Subwaya będą mogli otwierać jednak tylko franczyzobiorców, którzy już prowadzą swój lokal tej sieci.
Niedziela
27.11.2011
Subway otwiera restauracje w wersji mini. Mogą je poprowadzić tylko dotychczasowi franczyzobiorcy.
 

Nowy format placówek Subway to mniejsze restauracje, mieszczące się nawet na powierzchni 10 m2. Pierwszy Satallite Kiosk w Europie Środkowo-Wschodniej został otwarty w Lublinie.
- Kioski można instalować na otwartych powierzchniach, a oprócz dopływu elektryczności i wody nie potrzebują już prawie niczego innego. Ten rodzaj placówek umożliwi nam szybszy rozwój w lokalizacjach, w których nie ma wolnego miejsca na umieszczenie restauracji, na przykład w całkowicie zajętych centrach handlowych, ale również w lokacjach nietradycyjnych, takich jak szkoły, szpitale, hale sportowe - mówi Martin Princ, menedżer ds. rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią.

Zarządzający siecią przyznają, że Lublin nie będzie jedynym polskim miastem, w którym pojawią się restauracje w nowym formacie.

- Przewidujemy stopniowe rozszerzenie tego formatu na kolejne polskie miasta, ale też na pozostałe kraje regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Główną zaletą koncepcji jest bowiem to, że chodzi o opcję tańszą od budowy kompletnie wyposażonej restauracji w centrum handlowym lub w centrach miast. Dlatego oczekujemy, że nowy typ restauracji przyspieszy rozwój nowych filii w regionie - mówi Martin Princ.

Gastronomiczne kioski Subwaya będą mogli otwierać tylko franczyzobiorcy, którzy już prowadzą swój lokal tej marki. W Europie Środkowo-Wschodniej jest ich blisko 400. Kwota inwestycji we własny punkt Subway to minimum 100 tys. dolarów.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz