01.12.2011

Full service dla biura

W przyszłym roku na celowniku Office1 znajdzie się Wielkopolska i Górny Śląsk.

Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia będzie miało miejsce ostatnie w tym roku otwarcie nowej placówki. 19. sklep Office1 powstanie w Pruszczu Gdańskim. W przyszłym roku firma chce zaistnieć w Wielkopolsce i na Górnym Śląsku.

Salon biuro-serwisowy Office 1 w Sochaczewie o powierzchni 100 m2.

W listopadzie sieć otworzyła pierwszy salon biuro-serwisowy w Sochaczewie o powierzchni 100 m2.

- Od nowego roku skupimy się na pozyskiwaniu franczyzobiorców, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu lokalnego biznesu - mówi Grażyna Marciniak, dyrektor rozwoju sieci Office1 Poland. - Chcemy także, aby nowo powstające sklepy były w jak najszerszym zakresie wyposażone w maszyny do wykonywania usług biurowych.

Placówka Office1 powinna mieć nie mniej niż 25 m2 powierzchni handlowej, plus zaplecze. Wyszukanie lokalu to zadanie franczyzobiorcy, sieć musi go tylko zatwierdzić. Sklepy najczęściej znajdują się w ciągach handlowych. Część sklepów, zwłaszcza tych leżących w miejscach mniej uczęszczanych, skupia się na sprzedaży B2B, sprzedaż detaliczną traktując marginalnie. Franczyzodawca zapewnia szkolenia oraz projekt sklepu, jego wyposażenie i zatowarowanie. Pomaga także w kwestii pozyskania źródeł finansowania: leasingu, kredytu czy dotacji z UE bądź z UP.

- Tego rodzaju biznesu nie da się prowadzić jednoosobowo, trudne jest też zdalne kierowanie pracownikami. Franczyzobiorca winien aktywnie uczestniczyć w procesie zarządzania placówką. On i jego pracownicy muszą dostrzegać i chcieć elastycznie reagować na zmiany jakim podlega otoczenie zewnętrzne firmy – dodaje Grażyna Marciniak.

Złożona w 1989 roku w USA firma Office1 Superstores International Inc. jest siecią międzynarodową, funkcjonującą w 38 krajach. W Polsce istnieje od 6 lat.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora