26.01.2002

Po auto do supermarketu

Belgijska sieć supermarketów Colruyt rozpoczęła sprzedaż nowych samochodów

Jak podaje „Rzeczpospolita”, belgijska sieć supermarketów Colruyt rozpoczęła sprzedaż nowych samochodów łamiąc w ten sposób monopol autoryzowanych dealerów. To premiera w Europie i zapowiedź rewolucji na rynku motoryzacyjnym.

Jeszcze w tym miesiącu Komisja Europejska przedstawi projekt liberalizacji warunków sprzedaży samochodów, który ma zaowocować spadkiem cen. Dealerzy uzyskują prawo do sprzedaży więcej niż jednej marki samochodów, a producenci stracą możliwość dyktowania sieciom sprzedaży obszaru, na którym mogą działać. Dealerzy będą więc mogli prowadzić działalność jednocześnie w wielu krajach. Pozwoliłoby im to na wykorzystanie różnic w cenach oferowanych samochodów. Dziś różnice w stawkach między krajami „15” sięgają nawet 30 procent.

Projekt, który powinien wejść w życie pod koniec roku, umożliwi sprzedaż samochodów także w supermarketach. Przedsmakiem rewolucji jest inicjatywa belgijskiej sieci supermarketów Colruyt. Aby wysondować rynek, wystawiła ona od wczoraj na sprzedaż 150 nowych samochodów: fordy fiesta, alfa romeo 156 i deawoo tacuma. Klienci nie mogą wybierać ani dodatkowego wyposażenia, ani opcji silnika, ani koloru pojazdu – mogą wziąć auto z „półki” lub zrezygnować z zakupu. Ceny są jednak o 20-25 proc. niższe niż u dealerów tych marek. Colruyt oferuje przy tym trzyletnią gwarancję na każdy pojazd, odkupuje także od klienta używane dotąd przez niego auto.

Więcej: Jędrzej Bielecki, Rzeczpospolita, 26 stycznia 2002

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0