12.12.2011

108 w Minutkę

Stworzona przez Tradis sieć Minutka liczy 108 sklepów spożywczych.

Po nieudanej fuzji z Eurocashem zarządy Tradisu i Emperii wróciły do rozwijania własnych konceptów franczyzowych oraz tworzenia nowych. Jednym z nich jest Minutka, sieć partnerska skupiająca detalistów prowadzących sklepy spożywcze. Koncept został uruchomiony po koniec września i z każdym miesiącem rośnie średnio o 40 kolejnych sklepów. W przyszłym roku tempo rekrutacji partnerów ma zostać utrzymane.

Koszyk i sitaka sklepu Minutka.

Oferta sieci Minutka skierowana jest do właścicieli małych sklepów spożywczych, którzy preferują samodzielne zaopatrzenie placówek w halach Cash & Carry Tradisu.

- Zgodnie z zapowiedziami, do końca roku na polskim rynku handlowym będzie funkcjonowało co najmniej 120 Minutek, a kolejny rok chcemy zamknąć z liczbą 600 partnerów - mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradis. - Sieć cały czas się rozwija, a kolejni detaliści deklarują chęć dołączenia do projektu.

W ramach współpracy Tradis finansuje koszty wizualizacji i dostosowania placówek do standardów sieci, organizuje salę sprzedaży oraz udziela wskazówek dotyczących ekspozycji towaru. Od partnerów oczekuje „utrzymania określonego poziomu lojalności zakupowej” ustalanego indywidualnie.

Choć 80 proc. przychodów spółki Tradis stanowi sprzedaż towaru z dostawą do klienta, będzie się ona dalej rozwijała swoje hale Cash & Carry, których ma w Polsce 35. Jeszcze w tym roku ma zostać otwarta kolejna hala, a w przyszłym kilka następnych. Nowe obiekty mają pomóc w rozwoju sieci sklepów Minutka. Tradis komentuje, że nie ma ambicji, by zostać liderem pod względem liczby sklepów franczyzowyc, gdzie króluje sieć Odido rozwijana przez Marko z 560 sklepami oraz ABC Eurocashu z ponad 4,3 tys. placówek.

- Poprzez sieć umacniamy współpracę z niezależnymi detalistami dostarczając im narzędzi do skutecznego konkurowania na rynku – mówi Tomasz Ciepłowski, dyrektor sprzedaży C&C Tradis. - Do projektu przystępują klienci hal Cash & Carry Tradis, a także właściciele sklepów, którzy dotychczas zaopatrywali się w konkurencyjnych hurtowniach. Minutki z powodzeniem funkcjonują zarówno w małych miejscowościach, jak i na osiedlach większych miast.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora