19.12.2011

Specjalista płaci mniej

Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju firmy Yasumi wyjaśnia, dlaczego na rynku kosmetycznym pojawia się coraz więcej wyspecjalizowanych gabinetów.

W ramach oferty przeznaczonej dla franczyzobiorcy, Yasumi poza prowadzeniem klasycznego gabinetu, oferuje również model współpracy Yasumi Slim i Yasumi epil. Czy otwieranie wyspecjalizowanych gabinetów to trend panujący na rynku kosmetycznym?
Taką tendencję faktycznie można zaobserwować. Dzieje się tak, ponieważ projekty specjalistyczne bazują na wykrojeniu z oferty klasycznego gabinetu popularnych usług, mocno je akcentując. Tym samym nakład finansowy konieczny do założenia salonu jest zdecydowanie mniejszy niż przy tworzeniu gabinetu z bardzo szeroką ofertą usługową. Takie projekty otworzyły możliwości inwestorom z mniejszymi zasobami finansowymi. Poza tym trend ten jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Zachodzi w tej materii skojarzenie: specjalistycznie, szybko, tanio, bardzo dobrze i skutecznie. To wpasowuje się w dzisiejszy rytm życia.

Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju Yasumi w gabinecie kosmetycznym.

Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju firmy Yasumi.

Czy bardziej opłaca się prowadzenie gabinetu oferującego szeroką gamę usług, czy może korzystniej jest otworzyć gabinet specjalizujący się w konkretnych zabiegach?
Aby salon kosmetyczny był chętnie odwiedzany przez klientki, musi podążać za nową technologią i proponować skuteczne, nowoczesne zabiegi. Zachodzi jednak spora różnica w ofertach obu rodzajów gabinetu, a tym samym obrotach finansowych. Zysk po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów może się nieznacznie różnić. Należy zdawać sobie sprawę, że prowadzenie dużego gabinetu to również wysokie koszty. Charakter i kierunek działania jest mocno uzależniony od warunków lokalnych. Warto ocenić daną lokalizację, jej mieszkańców oraz konkurencję. Może okazać się, że w niektórych miejscach bardziej opłacalny będzie specjalistyczny gabinet typu Yasumi epil czy Yasumi Slim, a w innych można postawić tylko na szeroki wachlarz usług spiętych w ofercie Yasumi Instytut Zdrowia i Urody, gdyż wąska specjalizacja nie gwarantuję odpowiedniej liczby stałych klientów.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać franczyzobiorcą Yasumi?
Franczyzobiorcą Yasumi może zostać tak naprawdę każdy. Przygotowany przez nas program zapewnia kompleksowe szkolenia techniczne i marketingowe. Pomoc na każdym etapie współpracy pozwala otworzyć sprawnie działającą placówkę zarówno osobom doświadczonym w prowadzeniu działalności gospodarczej, jak i świeżo upieczonym przedsiębiorcom.

Relacja Yasumi z Targów Franczyzy 2011

Rozmawiała (asz)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0